پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هاعدم تعادل ارزی، فرصت گردشگری را از ایران می‌گیرد

عدم تعادل ارزی، فرصت گردشگری را از ایران می‌گیرد

رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: عدم تعادل ارزی و عدم توازن سیاست‌های ارزی و تجاری، فرصت گردشگری را از ایران خواهد گرفت.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، غلامحسین شافعی امروز ۱۱ اردیبهشت در اولین همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت؛ فرصت‌های محلی و بین‌المللی خراسان جنوبی، اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری یک توسعه اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: صنعت گردشگری برای برنامه‌ریزان کشور و مخصوصاً دولت و به ویژه وزارت امور خارجه باید به طور خاص و ویژه مورد توجه قرار گیرد. ایران جزو ارزان‌ترین کشورهای دنیا در بحث گردشگری است.

رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه عدم تعادل ارزی و عدم توازن سیاست‌های ارزی و تجاری، فرصت گردشگری را از ایران خواهد گرفت، اظهار کرد: پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۲۰ تعداد گردشگران در جهان به ۱.۶ میلیارد نفر می‌رسد.

شافعی با اشاره به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا در صنعت گردشگری است، افزود: اما باید دید ایران چه سهمی از میزان گردشگر را دارد.

وی بیان کرد: ارزش افزوده حاصل از درآمدهای ارزی گردشگری قابل مقایسه با هیچ نوع صادراتی نیست اما باید دید ایران چه سهمی از این درآمدزایی را دارد؟

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد: لازم است برنامه ریزی‌های اقتصادی کشور را همراه با تحولات جهانی انجام دهیم.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید