چهارشنبه 29 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریعدم ایفای تعهد بزرگترین تخلف خودروسازان

عدم ایفای تعهد بزرگترین تخلف خودروسازان

عدم ایفای تعهد بزرگترین تخلف خودروسازان

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور گفت: بزرگترین و عمده ترین تخلف خودروسازان داخلی عدم ایفای تعهدات خود به مصرف کنندگان است.

عباس تابش ضمن اشاره به اینکه متاسفانه در خصوص خودرو سازان شکایت های متعددی مطرح است، افزود: عدم انجام به موقع تعهدات خدمات پس از فروش از دیگر تخلفات برجسته شرکت های خودرو سازی در کشور است.
وی اظهارداشت: سازمان حمایت علی رغم هشدارهای لازم مبنی بر رعایت حقوق مصرف کنندگان و متاسفانه بی نتیجه ماندن این تذکرات موارد تخلف خودروسازان به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور گفت: فروش خودروهای پر تیراژ پس از تعیین قیمت و ابلاغ از سوی ستاد تنظیم بازار اقدام می شود اما در سایر خودروها براساس ضوابط هیئت تعیین و تکلیف قیمت ها خود شرکت ها نرخ ها را بر آورد و بر اساس فرمول سازمان حمایت قیمت گذاری انجام می دهند.
وی افزود: ورود سازمان حمایت دربحث تخلفات خودروسازان به دو صورت «شکایت محور» و «بررسی قیمت ها از سوی سازمان» عمل می شود.
تابش اظهارداشت: خودرو سازهای که هفته گذشته به تعزیرات حکومتی معرفی شدندمثل ایران خودرو، سایپا، رامک خودرو، گروه صنعت خودرو آذربایجان، کارمانیا، کرمان موتور و ساپیا دیزل جمع بندی سازمان اینکه شرکت های مزبور به دلائل مختلف به خصوص ایفای تعهد خود نسبت به مصرف کنندگان خوب عمل نکرده اند به سخن دیگر حقوق مصرف کنندگان به لحاظ ریالی و هم از حیث ایفای تعهد تضییع شده است.
وی گفت: ایران خودرو بدون اطلاع سازمان حمایت دعوت نامه هایی برای مشتریان خود صادر که با افزایش قیمت همراه بود.
معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور افزود: خوشبختانه با ورود سازمان این دعوت نامه ها ضمن عودت مورد اصلاح واقع و در عین حال حقوقی از مصرف کنندگان ضایع نشد اما شرکت مزبور هرچند در مقطعی کوتاه تنشی در بازار ایجاد کرد.
وی اظهارداشت: هیچ کس در این شرایط اقتصادی حق ندارد خودسرتنشی در بازار ایجاد کند.
تابش گفت: جدا از این شرکت ‌های مزبور الحاقیه ‌ای برای بیمه کارت‌ های طلایی خود صادر کرده بودند که چنین رفتاری بدون هماهنگی و مصوبه خلاف صریح قوانین جاری و بازار است.
وی افزود: پرونده شرکت های نامبرده به دلائل مورد نظر و همینطوربه سبب عدم ایفای بموقع تعهدات خود به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 11 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می گیرد و علاقمندان می توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید