پل ماه یک پل عابر پیاده است که قوس نیم گردی آن در شب‌هایی که ماه کامل است بر روی آب منعکس می‌شود و به شکل ماه کامل در می‌آید. در گذشته به علت گذر قایق‌ها از زیر این پل، قوس پل‌ها بلندتر ساخته می‌شده است. پل ماه بخشی از فرهنگ آسیایی است و اغلب در باغ‌های ژاپنی و چینی ساخته می‌شود. مصالح مورد نیاز برای ساخت این پل‌ها چوب و سنگ است. به طور کلی اولین پل ماه در چین و سپس ژاپن ساخته و بعد این فرهنگ وارد تایوان شده است.

پل ماه تایوان یک پل چوبی با کمانی بلند است که برای رسیدن به قسمت مرتفع پل باید پیاده‌روی کنید که این پیاده‌روی مانند بالا رفتن از نردبان چوبی است. پل ماه تایوان در پارکی در نزدیکی مرکز صنعتی تایوان قرار دارد. مرکز صنعتی تایوان در بخش شمالی تایپه قرار دارد که مرکز فناوری اطلاعات بوده و مجتمع‌های بزرگ خرید نیز در این قسمت از شهر هستند. پل بر روی دریاچه‌ DaHu (به انگلیسی : Big Lake) قرار دارد و اطراف پل از کوه‌ها و درختان محلی پوشیده شده که در شب‌هایی که ماه کامل می‌شود، چشم انداز بی‌نظیری را ایجاد می‌کند.

تصویر پل ماه توسط عکاسی خوش ذوق و با استعداد که در فلیکر (Flickr) به نام bbe022001 شناخته می‌شود، درست صبحی که شب قبل آن ماه کامل بوده، گرفته شده است. آب به مانند کریستالی شفاف قوس نیم گرد پل را کامل کرده و انعکاس آن در میان مه صبحگاهی تصویر نفسگیری را ایجاد کرده است. باهم به تماشای این تصاویر می‌نشینیم.

پل ماه در مرکز تایوان

پل ماه در مرکز تایوان

پل ماه در مرکز تایوان

منبع: unusualplaces.org