جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیعامل برون‌زا سبب نوسانات ارزی در اقتصاد کشورمان شد

عامل برون‌زا سبب نوسانات ارزی در اقتصاد کشورمان شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرحی به دولت پیشنهاد داده‌ایم مبنی‌بر این‌که بخشی از پوشش بیمه‌ای را در جهت حفظ و صیانت اشتغال در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی قرار دهیم.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، محمد شریعتمداری در نشست شورای اداری استان هرمزگان در فعالان اقتصادی، با بیان این‌که واگذاری برخی طرح‌ها به بخش خصوصی در قانون آمده است که این امر به‌خوبی در هرمزگان اجراء شده است، افزود: زمینه‌ساز استفاده از نیروهای ماندگار بومی، آموزش و فراگیری مهارت‌های لازم است که تقویت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در این راه میسر است و باید بنگاه‌های اقتصادی نیز این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با بیان این‌که موسسه‌ای در هرمزگان با توانمندسازی بیماران خاص توانسته فعالیتی اشتغال‌زا را ایجاد کند و حتی به کشورهای همسایه صادرات داشته باشد، اضافه کرد: امر اشتغال بنیاد اقتصاد است و اشتغال در مناطق روستایی یکی از اولویت‌ها اساسی دولت است.

شریعتمداری با اشاره به این‌که استان هرمزگان در جذب اعتبارات روستایی در رتبه نخست کشور قرار دارد، عنوان کرد: در این بخش دو هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان در قالب ۴۷۷ طرح به استان هرمزگان اختصاص‌ یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که پنج بانک با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی در قالب ۴۴۴ طرح در سال ۹۶ وارد شده و این بخش را مورد حمایت قرار داده‌اند، عنوان کرد: ۱۷ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد برای استان هرمزگان ثبت‌شده است گرچه برخی واحدها بنابر مشکلات موجود با ریزش نیروی انسانی روبه‌رو هستند که باید در صدد صیانت از نیروی اشتغال موجود پیش برویم.

وی با اشاره به این‌که طرحی به دولت پیشنهاد داده‌ایم مبنی‌بر این‌که بخشی از پوشش بیمه‌ای را در جهت حفظ و صیانت اشتغال در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی قرار دهیم، بیان کرد: عامل برون‌زا سبب نوسانات ارزی در اقتصاد کشورمان شد.

شریعتمداری در پایان گفت: ثبات ارزی و آرامش اقتصادی یکی از اولویت‌های اساسی دولت است تا سبب رونق واحدهای تولیدی و صنعتی باشیم.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید