پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهتجارتمناطق آزادظرفیت های صادراتی ارس افزایش می یابد

ظرفیت های صادراتی ارس افزایش می یابد

محسن خادم عرب باغی در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر ارس افزود: مشوق های جدید سازمان منطقه آزاد ارس، با هدف حمایت از صادرکنندگان صورت می گیرد و تلاش داریم تا به صادرکنندگان نشان دهیم که ارزش زیادی برای فعالیت های ارزشمند این عزیزان قائل هستیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: هرچند اعتقاد داریم که این حمایت ها باید بیشتر شود و ارزش فعالیت های جهادگونه فعالان حوزه تولید و صادرات منطقه آزاد ارس، بسیار بیشتر از این است.

عرب باغی با اشاره به بازارهای هدف منطقه آزاد ارس، گفت: اینکه صادرکنندگان منطقه آزاد ارس بازارهای ارمنستان، ترکیه و روسیه را در دست بگیرند، باعث افتخار منطقه آزاد ارس است و باید فرهنگ حمایت از صادرات در بین تمام مردم نهادینه شود.

وی ادامه داد: شرکت های مستقر در ارس، قادر به صادرات خدمات و دانش فنی هستند و هم اینک نیز شاهد چند مورد صادرات دانش فنی در ارس هستیم.

عرب باغی با بیان اینکه صادرات یک ارزش در جامعه محسوب می شود و همراه کالا، ارزش های دینی و فرهنگی هر جامعه نیز به کشور هدف صادر می شود ،افزود: تولید صادرات محور، تولیدی است که برای کشور ارزش افزوده ایجاد می کند و قابلیت هایی هم چون نیروی با ارزش انسانی و منابع مختلف نیز می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.

وی عنوان کرد: تولید با کیفیت همراه با قیمت رقابتی، رمز اولیه صادرات موفق است و تمام کشورها به محصولات تولیدی در کشور نیاز دارند.

عرب باغی با اشاره به اینکه نگرش دنیا به صادرات تغییر یافته است و صادرکننده های کشور نیز باید این نگاه جدید جهانی را سرلوحه برنامه های آتی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: آغاز صادرات با شرکت در نمایشگاه ها، تسهیل می شود اما باید روش هایی اتخاذ شود که این صادرات به صورت مقطعی نبوده و صادرکنندگان به بازارهای دائمی دست پیدا کنند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید