پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیظرفیت صنعت سنگ بلااستفاده مانده است

ظرفیت صنعت سنگ بلااستفاده مانده است


عضو شورای سیاست‌گذاری صنعت سنگ کشور گفت: بخش عظیمی از ظرفیت اسمی صنعت سنگ کشور بی استفاده مانده و در سال اخیر فقط یک میلیون تن صادرات سنگ خام داشتیم.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، محسن گلیجانی صبح امروز (چهارشنبه) در چهارمین گردهمایی فعالان صنعت سنگ کشور در سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: با وجود وضعیت اقتصادی و معضلات تأمین مواد مصرفی، با افزایش نرخ ارز حدود ۱۰۰ هزار تن افزایش صادرات سنگ کار شده داشته‌ایم و این نشان دهنده آن است که اگر زمینه‌ها هموار باشد، بخش خصوصی رشد خودش را خواهد داشت.

عضو شورای سیاست‌گذاری صنعت سنگ کشور تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ با همت گروه‌های مختلف قیمت پایه‌های صادراتی سنگ را به قیمت واقعی سنگ نزدیک کردیم، قیمت‌ها کمتر از قیمت پایه صادراتی بود که گمرک اعلام می‌کرد و در سال ۹۷ حجم صادرات پیش از افزایش قیمت پایه، بالاتر از سال ۹۶ بود اما قیمت پایه‌های صادراتی پایین‌تر بود.

گلیجانی اظهار کرد: متأسفانه هنوز رقابت منفی بین صادر کنندگان وجود دارد. کیفیت تولید و کاهش هزینه‌های تمام شده بحث مهمی است که در صادرات نقش زیادی دارد. اکثر ماشین‌آلات مورد استفاده در صنعت مستهلک هستند و تجهیز صنعت و نوسازی در راستای استانداردسازی تولیدات باید در رأس امور قرار گیرد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید