پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیطرح جدید نمایندگان برای ممانعت از انتصاب دوتابعیتی‌ها در دولت

طرح جدید نمایندگان برای ممانعت از انتصاب دوتابعیتی‌ها در دولت

نماینده شاهین‌شهر در مجلس جزئیات طرح ۷ ماده‌ای نمایندگان برای جلوگیری از انتصاب افراد دو تابعیتی در مناصب دولتی را تشریح کرد.

به گزارش رتبه آنلاین، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از افراد دوتابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مدیران ارشد کشوری با بیان اینکه برای رفع خلاء قانونی در این  حوزه طرحی 7 ماده‌ای از سوی نمایندگان تدوین شده است، گفت: در یکی از مواد این طرح  امور استخدامی افراد دو تابعیتی در دستگاه‌های دولتی تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: در این طرح درباره افرادی که تابعیت کشور دیگری به آنها تحمیل می‌شود و در داخل هم تابعیت ندارند مواردی مطرح شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس اظهار داشت: در این طرح مشخص شده که رئیس‌جمهور، رئیس  قوه قضائیه، معاونان آنها، مشاوران رئیس‌جمهور، دادستان کل کشور، وزرا و معاونان آنها، استاندارن و فرمانداران اگر در کشور دیگری به دنیا آمده باشند و تابعیت اولیه آنها در آن کشور ثبت شده باشند نمی‌توانند در این مناصب قرار گیرند.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: در طرحی که نمایندگان تدوین کرده‌اند ذکر شده افرادی که اگر تابعیت کشور دیگری را دارند  ملزم به اطلاع‌رسانی هستند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد: امضاهای این طرح را امروز جمع‌آوری می‌کنیم و تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان می‌کنیم.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید