جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبرورزشیضعیف‌ترین کورتوا در رئال مادرید

ضعیف‌ترین کورتوا در رئال مادرید


دروازه‌بان بلژیکی در رئال مادرید ضعیف ترین آمارش را در دوران ورزشی‌اش به ثبت رسانده است.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا و به نقل از آس، تیبو کورتوا در بهترین دوران خود به سر نمی‌برد. دروازه‌بان رئال مادرید در شکست یک بر صفر تیمش مقابل بارسلونا (در لالیگا) و برابر آژاکس که با شکست ۴ بر یک سفیدپوشان به پایان رسید درون دروازه بود. او در دو بازی پنچ گل دریافت کرد. آماری که برای دروازه‌بان بلژیکی تعجب‌آور نبود. تعداد گل‌هایی که کوارتوا در این فصل دریافت کرده باعث شده است بدترین آمار دوران بازی‌اش به ثبت برسد. او در این فصل (۱۹-۲۰۱۸) در ۳۱ بازی ۴۱ گل دریافت کرد و میانگین ضعیف ۱.۳۲ گل در هر بازی را به ثبت رساند. دروازه‌بان بلژیکی در هر ۶۸ دقیقه یک گل دریافت کرده است. او تنها در ۳۲ درصد بازی‌ها دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

این آمار فاصله زیادی با عملکردش در چلسی، اتلتیکو مادرید و خنک دارد. کوارتوا با چلسی در ۱۵۴ بازی ۱۵۲ گل دریافت کرد و در ۵۸ دیدار کلین شیت کرد. او در چهار فصل میانگین ۰.۹۸ گل در هر بازی را به ثبت رساند یعنی در هر ۹۱ دقیقه دروازه اش باز می‌شد و در ۳۷ درصد دیدارها گلی دریافت نکرد.

بهترین عملکرد دروازه‌بان بلژیکی در اتلتیکو اتفاق افتاد. او به عنوان دروازه‌بان روخی بلانکو در ۱۵۴ بازی ۱۲۵ گل دریافت کرد و در ۷۶ بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشت. میانگین گل‌های دریافتی‌اش ۰.۸۱ در هر بازی بود. او در ۴۹ درصد بازی‌ها کلین شیت کرد و هر ۱۰۲ دقیقه دروازه اش باز شد.

کیلور ناواس با حضور کورتوا در مادرید در ترکیب اصلی جایی ندارد. دروازه‌بان کاستاریکایی هر بار که فرصت بازی پیدا می‌کند می‌درخشد. او آمار بهتری را نسبت به دروازه‌بان بلژیکی به ثبت رسانده است. ناواس در این فصل ۱۴ بار برای مادرید به میدان رفت و ۱۵ گل دریافت کرد. او در چهار بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشت و میانگین ۱.۰۷ گل در هر دیدار را به ثبت رساند (هر ۸۶ دقیقه یک گل). با این حال تنها دروازه‌بان‌ها در باز شدن دروازه‌ها مقصر نیستند. دفاع هم مقصر است و سرمربی هم در این میان مقصر است. از زمان حضور سانتیاگو سولاری ۱۳ مدافع برای مادرید به میدان رفته‌اند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید