پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیضرورت برند ملی برای زیتون و ابریشم گیلان

ضرورت برند ملی برای زیتون و ابریشم گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: لازم است، برای زیتون و برنج گیلان نیز برندی ملی داشته باشیم.

به گزارش رتبه آنلاین ،«فرهاد دلق‌پوش» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به‌دنبال این هستیم که برای نوسازی و بازسازی توسعه تجهیزات برخی واحدهای صنعتی استان، منابع مختلف را جذب کنیم و حاضریم برای تحقق این امر با مدیران عامل بانکها وارد مذاکره شویم.

وی با اشاره به این‌که گیلان از ظرفیت‌های زیادی برای معرفی برندهای کشور در سطح بین‌المللی برخوردار است، افزود: در گیلان 25 نشان و برند معتبر داریم که می‌توانند در سطح بین‌المللی امتیازات مختلفی را برای استان کسب کنند.

دلق‌پوش با بیان این‌که برندها موجب رونق تولید می‌شوند، خاطرنشان کرد: باید برای محصولاتی چون برنج  و زیتون گیلان نیز برند معتبر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: گیلان خاستگاه ابریشم است و با داشتن برندهای معتبر در حوزه ابریشم می‌توانیم حرف‌های بیشتری از ابریشم گیلان در کشور داشته باشیم.

دلق‌پوش در خصوص وضعیت معادن استان که مواد اولیه برخی صنایع و پروژه‌های استان را تأمین می‌کند، افزود: سال گذشته 10 میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج شد.

وی با اشاره به این‌که بهره‌گیری از معادن باید نظام‌مند باشد، تصریح کرد: گیلان از نظر زیست محیطی در شرایط حساسی است و باید به گونه‌ای از معادن استان استفاده شود که به محیط‌زیست آن ضربه وارد نشود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید