جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبرورزشیصعود ۲ فرنگی‌کار ایران به یک چهارم نهایی/ مصاف ساروی با الکسانیان...

صعود ۲ فرنگی‌کار ایران به یک چهارم نهایی/ مصاف ساروی با الکسانیان برای سهمیه المپیک


نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در نخستین تجربه جهانی خود در حالی که ۳ بر صفر از نایب قهرمان جهان عقب بود با اجرای ۳ بارانداز متوالی در نهایت به برتری رسید و رامین طاهری نیز با کسب دومین پیروزی به یک چهارم نهایی رسید.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، در ادامه رقابت‌های ۳ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ که در قزاقستان در حال برگزاری است،  محمدهادی ساروی دارنده مدال طلای جوانان جهان و نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در دومین مبارزه برابر کریل میلوف دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۸ از بلغارستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی رسید.

ساروی در حالی که ۳-۰ عقب بود، در کمتر از دو دقیقه به پایان مسابقه، یک امتیاز بخاطر اخطار به کشتی گیر بلغاری گرفت و در خاک با اجرای سه بارانداز متوالی به امتیاز ۷ رسید تا کشتی باخته را به یک برد شیرین تبدیل کند.

ملی‌پوش ۹۷  کیلوگرم ایران در ادامه به مصاف روسیلو از کوبا رفت که در یک مبارزه حساس به برتری ۵-۴ رسید تا با شایستگی راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. وی برای رسیدن به نیمه نهایی باید از سد آرتور الکسانیان دارنده ۳ مدال طلا و یک نقره جهان و یک طلا و یک برنز المپیک از ارمنستان برود. ساروی در صورت پیروزی در این مبارزه حساس ضمن صعود به نیمه نهایی، سهمیه المپیک خود را قطعی خواهد کرد.

ساروی پیش از این در دور نخست مقابل پیتر اوهلر دارنده مدال نقره جوانان جهان ۲۰۱۲ از آلمان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید.

اما رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف زاخاری برگ از سوئد رفت و در یک مبارزه نزدیک با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و به مرحله یک هشتم نهایی رسید. وی در این مرحله به مصاف اسلام عباس‌اف دارنده ۲ مدال برنز امیدهای جهان از آذربایجان رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

پیش از این حامد تاب نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران در مبارزه نخست مقابل اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از کوبا با نتیجه ۹ بر صفر شکست خورد.

در جریان رقابت‌های ۴ وزن نخست که دور مقدماتی آن روز گذشته(شنبه) برگزار شد، میثم دلخانی در ۶۳ و سعید عبدولی در ۸۲ کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شدند و بعد از ظهر امروز(یکشنبه) برای کسب مدال برنز به میدان می‌روند، پویا ناصرپور در ۵۵ و امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز حذف شدند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید