شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزصعود نفت برنت به بالاترین حد خود

صعود نفت برنت به بالاترین حد خود

حسین سیدی – به نظر می رسد که در این هفته تنش های سیاسی و تجاری هدایتگر اصلی بازار باشند. امروز در مقابله با تعرفه های ترامپ بالغ بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چین، کالاهای ایالات متحده نیز به طور رسمی با پاسخ چین به صورت اعمال تعرفه 60 میلیارد دلار بر آنها مواجه شد. با اینکه به نظر می رسد این اقدامات در حال حاضر بر قیمت ها تاثیرگذار بوده است،

به گزارش رتبه آنلاین از تیتربرتر، به نظر می رسد که در این هفته تنش های سیاسی و تجاری هدایتگر اصلی بازار باشند. امروز در مقابله با تعرفه های ترامپ بالغ بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چین، کالاهای ایالات متحده نیز به طور رسمی با پاسخ چین به صورت اعمال تعرفه 60 میلیارد دلار بر آنها مواجه شد. با اینکه به نظر می رسد این اقدامات در حال حاضر بر قیمت ها تاثیرگذار بوده است، اما سرمایه گذاران به طور فزاینده ای نگران این امکان هستند که جنگ تجاری وارد مرحله سوم شود. با توجه به لغو مذاکرات تجاری روز شنبه از سوی پکن و اعمال تحریم های وزارت امور خارجه ایالات متحده بر علیه وزارت دفاع چین، ممکن است روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان بدتر شود. در حالی که بازارهای اصلی چین و ژاپن و کره جنوبی برای تعطیلات عمومی بسته هستند، شک و تردید سرمایه گذاران با کاهش بازار سهام هنگ کنگ و ارز و کالاها در ساعات اولیه روز دوشنبه، منعکس شد. بازتاب آن بر وال استریت به آنچه که بعدا اتفاق می افتد، بستگی دارد. اگر پرزیدنت ترامپ از وعده های خود برای اعمال تعرفه های بیشتر برای 267 میلیارد دلار از واردات چین پیروی کند، سرمایه گذاران ممکن است آن را به عنوان سیگنالی برای خارج شدن از بازار سهام ایالات متحده تلقی نمایند.

پس از آن که نشست اوپک+ در روز یکشنبه در الجزیره، امید به عرضه اضافی تر را متوقف کرد، صبح دوشنبه قیمت نفت خام برنت به بالای 80 دلار رسید و با یک تلاش دیگر به قله ماه مه یعنی به 80.50 دلار خواهد رفت. روز پنجشنبه ترامپ توئیت کرد که: ” ما از کشورهای خاورمیانه محافظت می کنیم، آنها بدون ما برای مدت زیادی در امنیت نخواهند بود و هنوز هم قیمت نفت را بالاتر و بالاتر خواهند برد! ما به یاد خواهیم داشت. انحصار اوپک باید اکنون قیمت ها را کاهش دهد!” با این حال، اوپک و متحدانش نیازی به افزایش تولید را نمی بینند، زیرا عرضه به بازارها به خوبی انجام می شود. تصمیم اوپک می تواند منجر به افزایش بیشتر قیمت نفت برنت گردد چرا که افزایش قیمت به بالای سطح 80.50 دلار سبب خواهد شد تا خریداران تکنیکال سطح 85 دلار را به عنوان یک سطح بسیار مهم تحت نظر داشته باشند.

پس از اینکه همه سودهای به دست آمده از روند پوند در هفته گذشته از میان رفت، قیمت پوند تثبیت شده است. بازارها فکر می کردند که در نهایت شاهد پیشرفتی برای براگزیت در نشست سالزبورگ در روز جمعه خواهیم بود. اما به جای آن، این نشست احتمال یک براگزیت بدون توافق را افزایش داد زیرا اختلاف نظر رهبران اتحادیه اروپا با پیشنهاد ترزا می برای مرز ایرلند به صورت یک مشکل اصلی که مانع توافق است، به قوت خود باقی ماند. با توجه به اینکه انتشار هیچ داده ای در تقویم اقتصادی موجود نیست، انتظار می رود که روند پوند/دلار در این هفته کاهش بیشتری بیابد و امکان دارد به زیر سطح 1.3 نزول پیدا کند.

منبع : forextime

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید