جمعه 10 فروردین 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هاصادرکنندگان با نرخ توافقی ارزشان را به واردکنندگان بدهند

صادرکنندگان با نرخ توافقی ارزشان را به واردکنندگان بدهند

 

رییس اتاق بازرگانی ایران پیشنهاد داد که صادرکنندگان، ارز حاصلصادرات خود را با نرخ توافقی در اختیار واردکنندگان قرار دهند.

به گزارش رتبه آنلاین، غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ایجاد راهکارهایی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط بانک مرکزی گفت:‌ بانک مرکزی راهکارهایی را برای بازگشت ارز حاصل از صادرات ارایه کرده است، اما صادرکنندگان نظرات و راه‌حل‌های دیگری نیز دارند که از این جمله می‌توان به پیشنهاد این مهم که صادرکنندگان بتوانند ارز را با نرخ توافقی در اختیار واردکنندگان قرار دهند، اشاره کرد.

وی با تاکید بر بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، اظهار کرد: ارز حاصل از صادرات باید به کشور بازگردد، چرا که قطعا بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور به رونق تولید کمک می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در این تردیدی وجود ندارد که ارز حاصل از صادرات باید به کشور بازگردد، تصریح کرد: نکته مهم این است که این امر باید با منطق اقتصادی و شرایط روز همخوانی داشته باشد و البته صادرکنندگان نیز به اهمیت این مهم واقفند.

شافعی در ادامه افزود: ما بیش از آنکه صادرات داشته باشیم، واردات انجام می‌دهیم و البته بسیاری از صادرکنندگان معتقدند ارز حاصل از صادرات را در اختیار واردکنندگان قرار می‌دهند تا کالاهای مورد نیاز مردم تهیه شود که خوشبختانه این مهم مورد نظر بانک مرکزی نیز هست.

وی افزود: کالاهای ما از توان رقابتی با کالاهای مشابه خارجی برخوردارند و در شرایط فعلی فرصت استثنایی برای دو بخش تولید و صادرات به وجود آمده است که باید به یکدیگر اعتماد کنیم و برای بهبود شرایط تلاش کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران در خصوص جلسه اخیر هیأت رییسه و اعضای اتاق بازرگانی با رییس کل بانک مرکزی گفت: مسایلی همچون بازگشت ارز حاصل از صادرات با گفت‌وگو و جلسات مشترک قابل حل است، از این رو برگزاری جلساتی از این قبیل، به از میان رفتن اختلاف نظرات کمک و دیدگاه‌ها را به هم نزدیک می‌کند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید