جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزصادرات ۲ میلیون دلاری منسوجات نانویی و خرید آن با قیمت بالاتر...

صادرات ۲ میلیون دلاری منسوجات نانویی و خرید آن با قیمت بالاتر از کشورهای همسایه


محققان یکی از شرکت‌های تولیدکننده منسوجات‌ آنتی‌باکتریال با استفاده از نانو ذرات نقره در حالی موفق به صادرات ۲ میلیون دلاری به کشورهای همسایه شده است که برخی از ایرانیان در مراجعه به این کشورها، این محصولات را با قیمت بالاتری خریداری می‌کنند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، یکی از شرکت‌های فناور فعال در حوزه نانو از ابتدای سال تا کنون ۲ میلیون دلار منسوجات نانویی از جمله جوراب، دستکش و زیرپوش به کشورهای همسایه صادر کرده است. عراق، قرقیزستان، ترکیه و افغانستان از جمله مقاصد صادراتی این کشور در سال جاری بوده است.

هدفگذاری این شرکت تا پایان امسال صادرات ۵ میلیون دلاری است که تا کنون ۲ میلیون دلار آن محقق شده است.

این شرکت از جمله اولین تولیدکنندگان جوراب آنتی‌باکتریال در ایران است که با استفاده از فناوری نانو ذرات نقره اقدام به تولید جوراب‌هایی با خاصیت ضدمیکروب و ضدبو کرده است.

بخشی از محصولات نانویی این شرکت به کشور ترکیه صادر می‌شود و نکته جالب اینجا است که خریدارانی از ایران به شهر وان برای خرید این محصول با قیمت بالاتر از ایران مراجعه می‌کنند، در حالی که این منسوجات در داخل کشور به قیمت ارزان‌تر موجود است.

تولید پوشاک ورزشی نانویی از دیگر منسوجات تولیدی این شرکت است. فدراسیون فوتبال و بسکتبال مذاکراتی برای خرید این نوع محصولات انجام داده است. طراحی مناسب، کیفیت بالا، بسته‌بندی شیک و قیمت مناسب از جمله مزایای این منسوجات است.

در حال حاضر این محققان به دنبال استفاده از “کیتوزان” در منسوجات هستند و در ماه‌های آتی این محصولات نیز به بازار عرضه خواهند شد.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید