سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریشکایت «تارانتینو» از کمپانی دوست قدیمی‌اش

شکایت «تارانتینو» از کمپانی دوست قدیمی‌اش

«کوئنتین تارانتینو» با شکایت از کمپانی «واینستین» مدعی شد چهار میلیون دلار از این کمپانی فیلمسازی طلب دارد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از گاردین، این کارگردانی آمریکایی به همراه چندین چهره سرشناس از جمله «مریل استریپ»، «جک جیلنهال» و «جنیفر لاورنس» با شکایت از کمپانی «واینستین» اعلام کردند این کمپانی به آنها بدهکار است.

این کمپانی فیلمسازی که ریاست آن را «هاروی واینستین» تهیه‌کننده پرنفوذ هالیوودی بر عهده داشت پس از اتهامات متعدد آزار و اذیت جنسی و سوء استفاده «هاروی واینستین» و اخراج او از سمت ریاست، وارد بحران شد و به زودی تمامی دارایی‌های خود را به فروش می‌رساند.

وکیل «تارانتینو» با ارائه یک شکایت اعلام کرده پیش از فروش دارایی‌های کمپانی «واینستین»، باید حق امتیاز چند میلیون دلاری چند فیلم تسویه شود. بر این اساس «تارانتینو» ۳۰۰ هزار دلار برای حق امتیاز فیلم «گرایندهاوس»، ۵۷۵ هزار دلار برای فیلم «حرامزاده‌های لعنتی»، ۱.۲۵ میلیون دلار برای فیلم «جنگوی آزادشده» و حدود ۲.۵ میلیون دلار برای فیلم «هشت نفرت‌انگیز» از کمپانی واینستین طلبکار است.

«تارانتینو» که یکی از دوستان قدیمی «هاروی واینستین» بود پس از انتشار خبرهای اتهامات جنسی این تهیه‌کننده هالیوودی همکاری خود را با وی قطع کرد و حق پخش جدیدترین پروژه سینمایی‌اش با عنوان «روزی روزگاری در هالیوود» با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» و «برد پیت» را به کمپانی سونی واگذار کرد.

«مریل استریپ»، «جولیا رابرت»، «راشل مک آدام»،‌ «جک جیلنهال» و «جینفر لاورنس» نیز از جمله بازیگرانی هستند که در تلاش هستند حق امتیاز مالی فیلم‌های خود را از کمپانی «واینستین» بگیرند.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید