سه‌شنبه 29 اسفند 1402
خانهخبرشناسایی یکی‌دیگر از علائمِ پوستیِ کرونا

شناسایی یکی‌دیگر از علائمِ پوستیِ کرونا


گروهی از متخصصان علوم پزشکی در بررسی‌های خود درباره کروناویروس نسبت به بروز احتمالی علائم و نشانه‌های این بیماری روی پوست هشدار دادند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، متخصصان در بررسی‌های خود به منظور درک بهتر بیماری‌زاییِ کروناویروس به علائم جدیدی از ابتلا به این ویروس پی بردند که مشابه با سرمازدگی است و ضرورت دارد افراد نسبت به این نشانه دقت لازم را داشته باشند.

در حال حاضر آسیب ناشی از کروناویروس روی سیستم تنفسی تایید شده است به این مفهوم که این ویروس ریه‌ها و دیگر اندام‌های مرتبط با آن را مورد هدف قرار می‌دهد. به همین دلیل علائم این بیماری معمولا با سرفه‌های مداوم، تنگی نفس، تب، علائم مشابه با آنفلوآنزا و سردرد خود را نشان می‌دهد. تمامی این موارد از علائم تایید شده بیماری کووید-۱۹ است و نشانه‌های اصلی در فرد مبتلا به حساب می‌آید.

هرچند، نشانه‌های بیشتری از کروناویروس همزمان با شیوع هر چه بیشتر این ویروس و همه‌گیر شدن آن تشخیص داده شده است. یکی از علائم دیگر ابتلا به کروناویروس از دست دادن حس بویایی و چشایی است چرا که کروناویروس سلول‌های مرتبط با حس بویایی و چشایی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین اسهال از دیگر علائم این ویروس است چرا که امکان انتقال کروناویروس از طریق مدفوعی-دهانی و عدم شستشوی دست‌ها پس از استفاده از سرویس بهداشتی وجود دارد.

در تازه‌ترین مطالعات براساس یافته‌های “اتحادیه ملی متخصصان پوست در فرانسه” نیز نشانه جدیدی از این ویروس شناسایی شده که شامل بروز ضایعات پوستی مشابه با سرمازدگی در برخی از مبتلایان به کووید-۱۹ است. در برخی از بیماران، پوست بدن در بعضی نقاط دچار تورم و قرمزی‌ِ کهیرمانند و دردناک شبیه به حالت سرمازدگی می‌شود.

به گزارش مدیکال دیلی، علاوه بر این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا تغییر رنگ لب‌ها و صورت را نشانه‌ای از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ عنوان و تایید کرده تب، سرفه و تنگی نفس علائمی از کروناویروس هستند که دو تا ۱۴ روز پس از ابتلا بروز پیدا می‌کند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید