جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریشروع بارندگی‌ها از سه‌شنبه/ هوا در شمال سرد می‌شود

شروع بارندگی‌ها از سه‌شنبه/ هوا در شمال سرد می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از وزش باد، کاهش دما و بارش باران در سواحل دریای خزر طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش رتبه آنلاین، احد وظیفه، در مورد شرایط جوی کشور گفت: بنا به تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌بینی، امروز (14 اسفندماه) در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است.

وی ادامه داد: در بعدازظهر امروز در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: فردا و پس‌فردا موج کم‌دامنه‌ای از تراز میانی جو کشور عبور می‌کند و فردا (15 اسفندماه) در غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و چهارشنبه (16 اسفندماه) علاوه بر این مناطق به‌تدریج در دامنه‌های البرز، شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور سبب ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد می‌شود.

وی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی در سواحل دریای خزر، وزش باد، کاهش دما، بارش باران و در ارتفاعات البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بارش پراکنده در تهران

وی در پایان در مورد شریط جوی تهران اظهار کرد: فردا آسمان تهران نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش باران و گاهی رعد و برق خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۱۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. افزون براین آسمان تهران در روز چهارشنبه (۱۶ اسفندماه) نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و در بعدازظهر کاهش ابر با بیشترین و کمترین دمای ۱۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید