جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیشرایط برای سهامداران سخت است

شرایط برای سهامداران سخت است

شرایط برای سهامداران سخت است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به دلیل کاستی‌های دولت، شرایط سختی برای سهامداران خرد ایجاد شده که به دلیل تعداد زیاد این سهامداران شرایط جدیدی در حوزه اقتصادی رقم خورده است.

به گزارش رتبه آنلاین از قدس آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۵ آبان ) قوه مقننه، در جریان بررسی گزارش کمیسیون متبوع خود درباره وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و وزارت اقتصاد، گفت: به دلیل کاستی‌های دولت، شرایط سختی برای سهامداران خرد ایجاد شده که به دلیل تعداد زیاد این سهامداران شرایط جدیدی در حوزه اقتصادی رقم خورده است.

وی با اشاره به شرایط اجتماعی و امنیتی که در پی اشکالات بازار بورس قابل ایجاد است، عنوان کرد: در جلسات متعدد تهدیدات و آسیب‌های عدم وجود زیرساخت‌ها در حوزه بورس را گوشزد کرده و دغدغه‌ها را به عنوان چالش امروز نظام اقتصادی گفته‌ایم.

نماینده کرمان در مجلس با اشاره به روند افزایش غیرمتعارف قیمت شرکت‌ها در بورس، اظهارکرد: عدم نظارت در بازار سرمایه شرایطی را رقم زد که تعداد زیادی از سهامداران خرد ضرر کردند.

پورابراهیمی با اشاره به تحلیل شرایط کنونی بازار بورس در کمیسیون اقتصادی، یادآور شد: از رئیس سازمان بورس انتظار داشتیم مباحث میدانی را مطرح کرده و از ارائه مطالب گذشته و موضوعاتی که در حیطه اختیارات این سازمان نیست، خودداری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه پیشنهادات کمیسیون اقتصادی که در گزارشی ارائه شده در قالب طرح یازده بندی به مجلس خواهد آمد، عنوان کرد: تکالیف دولت در تصمیم گیری‌ها در بازار سرمایه تعیین شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به دژپسند وزیر اقتصاد با انتقاد از سوءمدیریت در حوزه بورس که باعث عدم اعتماد جامعه شده است، خاطرنشان کرد: مردم عقبه بازار سهام هستند و باید این اعتماد به بازار سرمایه را بازگرداند چرا که پیامد این بی‌اعتمادی، عدم بهره گیری نظام اقتصادی از ظرفیت بازار بورس و جذب نقدینگی مردم است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید