جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیشدت فشار تحریم‌ها طی سال آینده افزایش خواهد یافت

شدت فشار تحریم‌ها طی سال آینده افزایش خواهد یافت

سادیناآبایی: نیازمند اجرای سه مرحله برای جلوگیری از همپاچیدگی و ورشکستگی

شدت فشار تحریم‌ها طی سال آینده افزایش خواهد یافت اما اتاق بازرگانی خصوصی که به صورت واقعی و مستمر در فضای کسب‌وکار زیست می‌کند باید این فشار را کاهش دهد نه بنگاه‌های کلانی که در موج تحریم‌ها قرار دارند.

سادینا آبائی نفعال بخش خصوصی درخصوص آینده و اهداف آتی اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به وضعیت کلان کشور و دشواري‌هایی که در زمینه تحریم پیشروي ایران است، مدت چهارساله آتی در مدیریت اتاق بازرگانی را می‌توان به سه دوره و یا سه هدف سلسله‌مراتبی تقسیم کرد.
وی ادامه داد: در دوره نخست یا دوره ترمیم ، وظیفه سخت اتاق بازرگانی در آن است که بنگاه‌هاي اقتصادي که در مراحل مختلف ازهمپاچیدگی و ورشکستگی هستند کمک شود تا این بنگاه‌هاي اقتصادي لااقل از مرحله نابودي عبور کرده و به حداقل سرپائی تبدیل گردند و به قولی چراغ مغازهشان دوباره روشن شود.
آبایی با اشاره به دومین گام مورد نیاز بنگاه های بخش خصوصی در دوره آتی اشاره داشت و اظهارکرد: در دوره دوم یا دوره تثبیت ، راهبري و همیاري این بنگاهها در راستاي تثبیت شدن و بازگشت به چرخه اقتصادي در حداقل امکان و به زبان ساده ، بازگشت ایشان به وضعیتشان به وضعیت قبل از بحران فعلی اقتصادي است؛ در واقع پس از این مرحله است که تازه بنگاههاي اقتصادي به نقطه ای رسیده اند که قبل از ورود به دوران بحران در آن بوده اند.
وی اضافه کرد: پس از آن و در دوره سوم یا دوره توسعه ، باید به روشها و برنامه‌هائی جامع عمل پوشاند که توسعه‌اي بنگاه‌ها را هدفگذاري کرده و در نهایت عبور از چالشها را در مسیر توسعه کشوري و بنگاهداري دیده و براساس نگاه توسعه‌اي ، رویکردهاي کلان اتاق بازرگانی را برنامه‌ریزي و اجرا کرد.
آبایی توضیح داد: نمایندگان واقعی بخش خصوصی ، افرادي هستند که به واقع و در فضاي اقتصادي سخت خصوصی ، بنگاهداري کرده‌‌اند همان افرادي که به قول عامیانه ، با هزینه کرد ماهیانه ، حتی یک بنگاه خصوصی کوچک که از هیچ منبع و مجموعهاي بالاسري ارتزاق نمی‌شود ، زندگی تجاري نموده و سختی‌هاي واقعی بنگاهداري را با تمامی وجود احساس و با دانش و تجربه از آنها عبور کرده‌اند.
وی ادامه داد: بسیار مهم است تا مراقبتهاي لازم صورت پذیرد که نگاههاي دولتی ، حاکمیتی و خصولتی به اتاق بازرگانی تزریق نگردد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید