پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبرشاخص خودکشی در کرمان پایین‌تر از متوسط کشوری است

شاخص خودکشی در کرمان پایین‌تر از متوسط کشوری است

خودکشی

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یکی از راه‌های که می‌توانداز هزینه‌های بیماری و بیمارستانی جلوگیری کند؛ بحث مراقبت‌های اولیه بهداشتی است که شعار امسال وزارت بهداشت در هفته سلامت نیز همین موضوع است. شاخص‌های سلامت استان پا به پای کشور پیش می‌رود که به عنوان مثال یکی از شاخص‌های سلامت بحث خودکشی بوده که در استان کرمان این شاخص در حدود 3.8 نفر از هر هزار نفر بوده که از متوسط کشوری پایین‌تر است و یا شاخص مرگ و میر نوزادان در استان کرمان 9.3 نفر از هزار تولد است.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا،”حمیدرضا رشیدی‌نژاد” پیش از ظهر امروز 31 فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت گفت: نهایت وظایف دانشگاه‌های علوم پزشکی تامین سلامت جامعه بوده و در تربیت نیروی انسانی مهم‌ترین نقش در حوزه آموزش و پس از پژوهش است که خروجی آن سلامت افراد مربوط می‌باشد.

 وی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان‌های در حال احداث کرمان، اظهار کرد: ساختمان بیمارستان شهید باهنر کرمان در اولویت برنامه‌های ما بوده که در مهرماه سال 96 حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، که در یک و نیم سال گذشته پیشرفت فیزیکی آن به صد در صد رسیده و حدود 94 درصد تجهیزات مورد نیاز آن تامین شده و در حال جابجایی هستیم که حدود سه ماه آینده کلا جابجا صورت و آمادگی افتتاح آن را به وزارت بهداشت و درمان اعلام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام این خبر که بیمارستان سینای شهرستان زرند نیز حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: بیمارستان شفا که در کنار فرودگاه کلنگ آن به زمین زده شده بود به دلیل مشکلات فنی کلا منتفی شد و جایگزین بیمارستان شفا در داخل خود بیمارستان احداث خواهد شد که در حال حاضر به دنبال سرمایه گذار هستیم تا یک بیمارستان حدود 800 تختخوابی در محدوده بیمارستان کنونی شفا احداث کنیم.

وی با بیان این مطلب که تجهیزات اورژانس دانشگاه های علوم پزشکی کرمان در سه سال اخیر رونق خوبی پیدا کرده است، اما نسبت به متوسط کل کشور عقب هستیم، تصریح کرد: در سه سال گذشته 30 درصد در ایجاد تخت بیمارستانی افزایش داشتیم و با افزایش تخت‌های بیمارستانی می‌توانیم این امید را داشته باشیم که تخت‌های اورژانس نیز افزایش می‌یابد. گفتنی است که سیاست ما در احداث تخت‌های بیمارستانی در این است که حدود 30 تا 40 درصد آن را بخش خصوصی و مابقی را بخش دولتی تامین کند.

وی بیان کرد: 124 داروخانه در کرمان وجود دارد که 9 مورد آن شبانه روزی است و در سال جاری 10 داروخانه به شهر کرمان اضافه خواهد شد ضمن آنکه در سال گذشته 50 مورد تخلف جزیی در داروخانه‌های کرمان داشتیم که در همین راستا نیز شهروندان می خواهیم اگر با تخلفی مواجه شدند از طریق سامانه پیامکی 10003412105620 تخلف را به دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در خصوص تامین داروی بیماران خاص نیز در بعضی مواقع بصورت موردی دارویی به صورت اختصاصی همزمان با سراسر کشور با کمبود روبرو بوده ایم ولی اولویت ما تامین داروی بیماران خاص است.

وی متوسط زمان حضور آمبولانس‌های اورژانس کرمان در جاده‌ها را 13 دقیقه و در شهر هشت دقیقه دانست و بیان کرد: در راه‌های فرعی و خاکی پوشش آمبولانس نداریم که در حال پیگیری برای پوشش آن نقاط نیز هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به نرخ تعرفه‌های سال‌جاری اشاره و بیان کرد: طبق مصوبه وزارت بهداشت، تعرفه‌های بخش خصوصی 13 درصد و بخش دولتی کمتر از 10 درصد اضافه شده است و در حوزه هتلینگ‌های بخش خصوصی حدود 25 درصد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید