جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزسود عجیب یک نماد بورسی برای سهامدارانش!

سود عجیب یک نماد بورسی برای سهامدارانش!

در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ مجمع عمومی عادی سالیانه دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸ شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک برگزار شد. در این مجمع سود نقدی هر سهم تنها ۱۵ ریال در نظر گرفته شد!

به گزارش رتبه آنلاین از تابناک، در ۲۹ مرداد ماه امسال بود سهام شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک با نماد گدنا برای نخستین بار در بازار سرمایه عرضه شد.

در عرضه اولیه گدنا ۶۰ میلیون از سهام این نماد که معادل ۲۰ درصد از کل سهام این شرکت بود به روش عرضه اولیه توزیع شد که از این میزان سهام، ۵۱ میلیون سهم به عرضه عموم رسید.

میزان مشارکت در عرضه اولیه گدنا ۵ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۴۸۰ کد معاملاتی بود که سهام این شرکت تنها به ۵ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۶ کد تخصیص داده شد. با این میزان مشارکت، به هر کد معاملاتی ۱۰ سهم در سقف قیمت ۶۰۰ تومان تخصیص داده شد. بنابراین به هر کد معاملاتی تنها ۶ هزار تومان از سهام گدنا اختصاص یافت.

در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ مجمع عمومی عادی سالیانه دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸ شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک برگزار شد.

مطابق با تصویر زیر میزان سود خالص هر سهم گدنا ۱۴۷ ریال بوده است که سود نقدی هر سهم تنها ۱۵ ریال در نظر گرفته شده است!

عرضه۱

با این حساب و با توجه به اینکه تنها ۱۰ سهم از گدنا در عرضه اولیه به هر متقاضی رسید، می‌توان گفت که سود هر نفر از سهامداران گدنا، ۱۵ تومان بوده است، که مبلغ بسیار کمی است و برخی کاربران شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به آن واکنش نشان دادند.

یکی از کاربران نوشت:

“گدنا تو مجمع ۱۵ قرون تقسیم کرد واقعا آوردن این شرکت‌ها توی بورس چه کمکی به تولیدات کشور میکنه؟؟ تهیه و توزیع غذااا جدا باید میومد تو بورس؟”

یکی دیگر از کاربران نوشت:

“چه عالی، الان من ۹۰ قرون به حسابم واریز میشه، سهم گدنا از اون سهام‌های ارزنده بورسه، این شش تا رو عمرا بفروشم”

شایان ذکر است که گدنا در زمینه کترینگ ریلی فعالیت دارد و حاصل جذب سرمایه‌گذار مستقیم خارجی گروه دون‌هاوزر از اتریش با مشارکت ۵۰ درصدی گروه اقتصادی فدک از ایران است. سهامداران عمده این شرکت عبارتند از: شرکت دون هاوزر، شرکت ارزش‌آفرینان فدک، کریستین هوبل، وحید رضا باقری، محسن فاتحی‌زاده و شرکت ریل پرواز تندر. مشتریان این شرکت علاوه بر صنعت ریلی، سازمان‌ها و شرکت‌هایی در صنعت مالی، پتروشیمی، نفت، مخابرات و… هستند. بانک سامان، پتروشیمی خلیج‌فارس، نفت سپاهان، شرکت ایرانسل، شرکت نقش اول کیفیت و… از دیگر مشتریان گدنا هستند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید