جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیسود خالصی که قیمت سهم "کگهر" را توجیه نمی‌کند

سود خالصی که قیمت سهم “کگهر” را توجیه نمی‌کند

سود خالصی که قیمت سهم را توجیه نمی‌کند.

از جمله موارد تاثیر گذار بر عملکرد مایوس‌کننده سه ماهه پایانی سال مالی ۱۳۹۸ این شرکت می‌توان به افزایش بهای تمام شده و کاهش سود ناخالص ناشی از فروش کلوخه سنگ آهن و کنسانتره داخلی اشاره کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از  بورس نیوز، در حالی که این روز‌های شاهد افزایش ارزش شرکت سنگ آهن گهر زمین تا محدوده بیش از ۷۲۰.۰۰۰ میلیارد ریال هستیم، صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت حاکی از تحقق سود خالص در حدود ۲۳.۰۰۰ میلیارد ریالی و ثبت نسبت P/E بیش از ۳۱ بوده که به نظر می‌رسد سود خالص این شرکت در سال گذشته نمی‌تواند قیمت‌های کنونی سهام این شرکت را توجیه کند.

سود خالصی که قیمت سهم را توجیه نمی‌کند.

افزایش چشمگیر بیش از ۷۱ درصدی مبالغ فروش و افزایش چشمگیر و در حدود ۸۳ درصدی سود ناخالص در عملکرد سال مالی ۱۳۹۸، منجر به شناسایی سود ناخالصی معادل ۲۸.۵۶۳ میلیارد و تنها ۳.۰۰۰ میلیارد ریال بیش از عملکرد ۹ ماهه شرکت شده است.

با وجود عملکرد ضعیف این شرکت در سه ماهه پایانی سال و افزایش چشمگیر بهای تمام شده برخی محصولات، همچنان سود ناخالص سالانه محصولات این شرکت از نکات برجسته صورت‌های مالی منتشر شده است. از جمله موارد تاثیر گذار بر عملکرد مایوس‌کننده سه ماهه پایانی سال مالی ۱۳۹۸ این شرکت می‌توان به افزایش بهای تمام شده و کاهش سود ناخالص ناشی از فروش کلوخه سنگ آهن و کنسانتره داخلی اشاره کرد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید