جمعه 10 فروردین 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هاسهم 18 درصدی "آیفون" از بازار موبایل ایران

سهم 18 درصدی “آیفون” از بازار موبایل ایران

 سالانه بیش از 3 میلیون آیفون به بازار موبایل ایران از مبادی رسمی و غیررسمی تزریق می‌شود.

به گزارش رتبه‌آنلاین، سید محمود سفار رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی، با اشاره به سهم برند آیفون‌ در بازار موبایل ایران گفت: این برند دارای سهم 18 درصدی تلفن همراه کشور یعنی رقمی بیش از سه میلیون دستگاه در سال است.

وی با اشاره به سهم بیش از 23 درصدی حقوق مختلف وارداتی تلفن همراه به کشور شامل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد عوارض پسماند، یک درصد تعرفه هلال احمر، پنج درصد حقوق و عوارض گمرکی، همچنین سهم هزینه های حمل و نقل، جابجایی، تصریح کرد: این در حالی است که متوسط سود دریافتی در واردات تلفن همراه حداکثر سه درصد است، اما از نظر سازمان امور مالیاتی 16 درصد تخمین زده شده است.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد که در این زمینه با سازمان امور مالیاتی به گفت وگو و چانه زنی پرداخته ایم تا سرمایه گذاران علاقه مند و فعالان ااقتصادی این حوزه به امنیت روانی لازم دست یابند.

وی همچنین به میزان قاچاق موبایل در ایران نیز اشاره داشت و تصریح کرد: 95 درصد تلفن‌های همراه موجود در بازار قاچاق و مابقی توسط اعضای انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی انجام می شود.

به گفته این مقام مسئول، مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک مساله کاملا اقتصادی است و با اجرای طرح ملی رجیستری می توان امیدوار بود از فعالیت قاچاقچیان تلفن همراه جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: نیاز امسال بازار تلفن همراه که تا حدودی نیز با رکود همراه بوده، 12 تا 15 میلیون دستگاه در سال است که با در نظر گرفتن قیمت متوسط 200 دلاری آنها، بین 2.4 تا سه میلیارد دلار گردش مالی خواهد داشت.

سفار پیش بینی کرد 20 تا 25 میلیارد ریال انتفاع دولت از اجرای طرح رجیستری خواهد بود و برای تحقق این مهم، دولت باید ساز و کاری منطقی به منظور حمایت از شرکت هایی که می خواهند پا در این عرصه بگذارند، داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید