پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیتازه‌های رتبه‌بندیسهم ناچیز مهاجران از بازار کار ایران

سهم ناچیز مهاجران از بازار کار ایران

رتبه آنلاین| پیر شدن جمعیت در دنیا زمینه را برای وضع قوانینی برای ورود مهاجران فراهم کرده است؛ اگرچه در برخی از کشورها ازقبیل کشورهای اروپایی بعد از ورود پناهجوهای سوری و افغان، مساله مهاجر پذیری به یک مشکل تبدیل شده‌است .

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از آمارهای رسمی سازمان ملل متحد، یکی از تبعات مهاجرت بر دنیای امروز تاثیر اقتصادی است.
چرا که بر اساس این بررسی، در کشور میزبان مساله ایجاد فرصت‌های شغلی برای این نیروهای تازه و احتمال آسیب‌های اجتماعی در صورت وارد نشدن این عده به جامعه وجود دارد.

سازمان ملل متحد، گزارشی در مورد سهم مهاجران به کل جمعیت ساکن در یک کشور تهیه کرده و در این گزارش شمار افرادی که درکشوری غیر از کشور محل تولد خود زندگی می‌کنند را لحاظ کرده است.

طبق این گزارش، امارات بیشترین سهم مهاجران را دارد و ۸۸.۴۰ درصد از ساکنان این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند.

کشورهای قطر و کویت و لیختن اشتاین از نظر سهم مهاجران به کل جمعیت، در رده های بعدی قرار دارند و سهم مهاجران به کل جمعیت ساکن در قطر برابر با ۷۵.۵۰ درصد و در کویت برابر با ۷۳.۶۴ درصد است.

جالب اینجاست که اغلب کشورهای ابتدای این فهرست را کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا تشکیل می‌دهند و سهم مهاجران به جمعیت ساکن در کشورهای صنعتی اغلب کمتر از ۲۷ درصد است .

ایران کجای این فهرست است؟

در میان ۱۹۲ کشور مورد مطالعه، ایران در جایگاه ۱۰۲ قرار دارد و سهم مهاجران به کل جمعیت ایران برابر با ۳.۴۵ درصد است.از نظر سهم مهاجران به کل جمعیت، ایران شرایطی تقریبا مشابه  کشورهای ترکمنستان و مولداوی، قرقیزستان و موریتانی دارد.

کشورهایی از قبیل پاکستان ، ژاپن ، عراق ، مکزیک، هند ، برزیل ، فیلیپین  کمتر از سه درصد جمعیتشان را مهاجران تشکیل می‌دهند  که یک دلیل مهم سیاست‌های این کشورها برای عدم پذیرش مهاجر است.

طبق این گزارش سهم مهاجران به کل ساکنان سوییس برابر با ۲۹.۳۹ درصد، کانادا برابر با ۲۱.۸۰ درصد، استونی برابر با ۱۵.۴۲ درصد، بریتانیا برابر با ۱۳.۲۰ درصد، امریکا برابر با ۱۴.۴۹ درصد و مالزی برابر با ۸.۲۹ درصد است .

آخرین کشورهای این فهرست، چین و ویتنام و کوبا و اندونزی و ماداگاسکار هستند که سهم مهاجران به کل ساکنان این کشورها کمتر از ۰.۱۳ درصد است. مهاجران تنها ۰.۰۷ درصد از ساکنان چین را تشکیل می‌دهند و سهم آنها در اندونزی برابر با ۰.۱۳ درصد است.

 

 بیشترین و کمترین سهم مهاجران به جمعیت
سهم مهاجران به کل جمعیت (درصد)نام کشوررتبه
۸۸.۴۰امارات متحده عربی۱
۷۵.۵۰قطر۲
۷۳.۶۴کویت۳
۶۲.۶۰لیختن اشتاین۴
۵۹.۷۱آندورا۵
۰.۱۴میانمار۱۸۹
۰.۱۳ماداگاسکار۱۹۰
۰.۱۳اندونزی۱۹۱
۰.۱۲کوبا۱۹۲
۰.۰۸ویتنام۱۹۳
۰.۰۷چین۱۹۴

 

سهم مهاجرت به کل جمعیت در کشورهای منتخب

سهم مهاجرت به کل جمعیت در کشورهای منتخب
سهم  مهاجرت به کل جمعیت (درصد)نام کشوررتبه
۴۵.۳۹سنگاپور۹
۲۹.۳۹سوییس۱۸
۱۷.۴۷اتریش۲۷
۱۴.۸۸آلمان۳۵
۱۴.۴۹امریکا۳۷
۱۳.۲۰بریتانیا۴۳
۸.۱۲روسیه۶۹
۳.۷۷ترکیه۹۷
۳.۴۵ایران۱۰۲
۱.۹۲پاکستان۱۲۶

 

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید