پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریسهم قاره ها از حوادث طبیعی

سهم قاره ها از حوادث طبیعی

مونا مشهدی رجبی :حوادث طبیعی هر ساله جان شمار زیادی از مردم دنیا را می‌گیرد ولی هر ساله  آسیا بیشترین قربانیان را دارد. در سال گذشته ۴۲ درصد از حوادث طبیعی در دنیا  در آسیا اتفاق افتاد و بیشترین قربانی را گرفت.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سازمان بهداشت جهانی، در سال۲۰۱۶ میلادی ۳۱.۴۶ میلیون نفر در اثر حوادث هیدرولوژیکی جان خود را از دست دادند. این حوادث شامل سیل و سونامی و تسونامی و غیره است .

در حالی‌که شمار جان باختگان در اثر تغییرات اقلیمی برابر با ۲۰.۳۴ میلیون نفر ،  در اثر حوادث ژیو فیزیکی برابر با ۶.۵ میلیون نفر و در اثر تغییرات هوایی از قبیل سرمای بیش از حد یا گرمای بیش از حد و طوفان و غیره برابر با ۱۰.۸۴ میلیون نفر بود.

سهم دیگر مناطق از حوادث طبیعی چقدر است

در سال گذشته ۲۲ درصد از حوادث طبیعی در امریکای شمالی و مرکزی، ۱۲ درصد در افریقا، ۱۰ درصد در اروپا، ۹ درصد در امریکای جنوبی  و ۵ درصد در استرالیا و اقیانوسیه اتفاق افتاد.

بیشترین جان باختگان به دلیل تغییرات  نامساعد اقلیمی بودند. در سال گذشته ۲۷.۹۶ میلیون نفر در افریقا،۳.۹۵ میلیون نفر در امریکا ،۰.۰۱  میلیون نفر در  اروپا و۲.۰۷ میلیون نفر در اقیانوسیه به دلیل تغییرات اقلیمی جان خود را از دست دادند. در قاره اروپا و اقیانوسیه هیچ کس به دلیل تغییرات اقلیمی جان نباخت.

به جز آسیا، بیشترین شمارجان باختگان در اثر تحولات هیدرولوژیکی در قاره افریقا بود و اقیانوسیه کمترین شمار جان باختگان را داشت. در اثر تغییرات منفی هوا  بیشترین شمار جام باختگان در قاره آسیا و امریکا اتفاق افتاد ولی فاصله شمار از دست رفتگان در این دو منطقه بسیار زیاد است . در سال قبل ۱۰.۸۴ میلیون نفر در قاره آسیا و ۳۲۰ هزار نفر در امریکا در اثر تغییرات  نا مناسب هوا جان خود را از دست دادند.

 

شمار جان باختگان به دلیل حوادث طبیعی(میلیون نفر)
تغییرات هواهیدرولوژیکیژیوفیریکیتغییرات اقلیممنطقه
۰.۱۹۲.۷۶۰۲۷.۹۶افریقا
۰.۳۲۱.۷۶۱.۶۴۳.۹۵امریکا
۱۰.۸۴۳۱.۴۶۶.۵۲۰.۳۴آسیا
۰.۰۳۰.۲۰۰.۰۱اروپا
۰.۲۹۰.۰۲۰۲.۰۷اقیانوسیه

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید