جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرورزشی«سهراب مرادی» مرد سه طلایی وزنه‌برداری ایران

«سهراب مرادی» مرد سه طلایی وزنه‌برداری ایران

 سهراب مرادی وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم در حالی سه مدال طلای این وزن را در رقابت های قهرمانی جهان کسب کرد که رکورد حرکت دو ضرب و مجموع جهان را نیز جابجا کرد. سید ایوب موسوی دیگر نماینده ایران نیز مدال برنز گرفت.


به گزارش رتبه آنلاین از ایرنا، رقابت‌های گروه A دسته 94 کیلوگرم امروز دوشنبه از ساعت 3 بامداد به وقت ایران با حضور11 وزنه بردار از کشورهای ایران، بلغارستان، کره جنوبی، قطر، بلغارستان، مصر، آلمان، آمریکا، ازبکستان و لیتوانی آغاز شد.

سهراب مرادی که مدال طلای بازی های المپیک ریو را در کارنامه دارد بعد از آنکه در حرکات یک ضرب با 184 کیلوگرم مدال طلای خود را مسجل کرد در حرکات دو ضرب در همان حرکت نخست با بلند کردن وزنه 219 کیلوگرم مدال طلای دو ضرب و مجموع خود را قطعی کرد.
او در دومین حرکت برای جابجا کردن رکورد دو ضرب و مجموع جهان به وزنه 233 کیلوگرمی حمله کرد و با بلند کردن آن رکورد دو ضرب جهان را پس از 17 سال یک کیلوگرم و رکورد مجموع جهان که به نام خودش بود را 4 کیلوگرم ارتقا داد.
رکورد حرکت دو ضرب جهان در دسته 94 کیلوگرم در اختیار «سیمون کولچی» از لهستان بود که در سال 2000 به ثبت رسیده بود.
اما مرادی این وزنه‌بردار خوش اخلاق و اصفهانی تیم ملی در جریان بازی های داخل سالن آسیایی که شهریور ماه در ترکمنستان برگزار شده بود در حرکت یک ضرب وزنه 185 کیلوگرم و در دو ضرب 228 کیلوگرم را بالای سربرد و با مجموع 413 کیلوگرم، رکورد مجموع جهان دو کیلوگرم ارتقا داد.
اما در آن سو سید ایوب موسوی نیز پس از آنکه در حرکات یک ضرب با 171 کیلوگرم پنجم شده بود در حرکات دو ضرب در ابتدا وزنه 208 کیلوگرمی را بلند کرد و سپس 214 کیلوگرم را بالای سر برد و مدال برنز خود را قطعی کرد. او برای کسب مدال نقره و در رقابت با وزنه بردار کهنه کار لیتوانی، باید وزنه 218 کیلوگرمی را مهار می کرد که متاسفانه نتوانست این کار را انجام دهد تا ضمن مدال برنز حرکات دو ضرب در مجموع با 417 کیلوگرم مدال برنز قهرمانی جهان را کسب کند.
در این دسته دیدژبالیس از لیتوانی با مجموع 388 کیلوگرم نقره گرفت.
نتایج انفرادی دسته 94 کیلوگرم به این شرح است:
یک ضرب: 1- سهراب مرادی (ایران) 184 کیلوگرم 2- فرخ بیک سوبیروف (ازبکستان) 183 کیلوگرم 3- ائوریماس دیدژبالیس (لیتوانی) 176 کیلوگرم
دو ضرب: 1- سهراب مرادی (ایران) 233 کیلوگرم 2- فارس الباخ (وزنه بردار مصری الاصل قطر) 220 کیلوگرم 3- سید ایوب موسوی (ایران) 214 کیلوگرم
مجموع: 1- سهراب مرادی (ایران) 417 کیلوگرم 2- دیدژبالیس (لیتوانی) 388 کیلوگرم 3- سید ایوب موسوی (ایران) 385 کیلوگرم

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید