پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبرورزشیسهرابیان: مگر ورزشکاران با قایق در خیابان پز می‌دهند که کالای لوکس...

سهرابیان: مگر ورزشکاران با قایق در خیابان پز می‌دهند که کالای لوکس است؟


رییس فدراسیون قایقرانی گفت: گمرک، قایق‌های روئینگ را جزو لوازم لوکس قرار داده و ما مجبوریم مالیات زیادی برای وارد کردن آنها پرداخت کنیم که این مورد کار را برای ما سخت می‌کند.

به گزارش رتبه آنلاین، علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی تعیین تکلیف قایق‌های روئینگ خریداری شده  تصریح کرد: مبلغی که  کمیته ملی المپیک کمک کرده بود به حساب شرکت مربوطه واریز شد. وزارت ورزش هم مبلغی را تقبل کرده بود که بخشی از آن تازه واریز شد. ان شاءالله در سال 98 این سریال قایق های روئینگ به پایان برسد. البته ما بعد از پرداخت مبلغ قایق ها، مورد دیگری داریم که آن بحث گمرک است. من از مسئولان گمرک تقاضا دارم در زمینه ورود قایق ها به ایران به ما کمک کنند.

او ادامه داد: گمرک در کتابچه خود قایق‌های رویینگ را جزو لوازم  لوکس قرار داده است. مگر قایق‌هایی که ورزشکاران استفاده می کنند چه ویژگی دارد که جزو لوازم لوکس محسوب شده است؟ آیا  ورزشکاران با قایق های روئینگ دو نفره  و چهار نفره به خیابان می روند و پز می دهند؟ لوازم لوکس ماشین های بنزین  و پورشه است نه قایق هایی که برای تمرین ملی پوشان است تا بتوانند در مسابقات مدال بیاورند. ما بعداز دو سال با سختی فراوان و با کمک وزارت ورزش  و کمیته ملی المپیک داریم تلاش می‌کنیم قایق‌های خریداری شده را از چین به ایران وارد کنیم امیدوارم مسئولان گمرک کاغذ بازی  را کنار بگذارندو به ما کمک کنند.

رییس فدراسیون قایقرانی با اشاره به اینکه با قرار گرفتن قایق ها جزو لوازم لوکس، متحمل پرداخت مالیات زیادی می شود، تاکید کرد: هر هزینه‌ای که برای خرید قایق‌ها پرداخت می‌کنیم باید 60 درصد آن را به گمرک پرداخت کنیم و این کار را سخت می کند. اگر مسئولان گمرک درصد بالای مالیات گمرکی را کم کنند، تمام خانواده قایقرانی از آنها تشکر می کنند.

سهرابیان درباره‌ی جلسه خود با مسئولان کمیته ملی المپیک بیان کرد: با توجه به برنامه‌هایی که برای کسب سهمیه المپیک داریم، کمیته ملی المپیک برنامه‌ریزی مدونی انجام داده همچنین نیاز های ما را بررسی کرده است تا کمک هایی به ما داشته باشد.  ان اشاءالله در همین روزها کمکهای مالی به ما می‌کند.

سهرابیان در پاسخ به این پرسش که این کمک مالی برای خرید قایق است یا خیر؟ تصریح کرد: آقای صالحی امیری برای خرید قایق ها کمک هایی کرده که آن را واریز کردیم. این کمک مالی برای برگزاری اردوها و افزایش کیفیت آن است تا ملی پوشان این 4-5 ماه اخیر را برای کسب سهمیه المپیک راحت تر پشت سر بگذارند.

او در مورد مبلغ کمک مالی کمیته ملی المپیک گفت: هنوز مبلغ آن مشخص نشده است.

وی در مورد اینکه شنیده شده محسن شادی تصمیم به بازگشت به ورزش حرفه ای ندارد، گفت: از اول فروردین که اردوها را شروع کردیم از محسن شادی دعوت کردیم به اردو بیاید. او در چهار اردو نیامد و اجازه دادیم در محل زندگی خودش تمرین کند اما گفتیم حتما باید در دو اردوی آخر که انتخابی برگزار می‌شود، شرکت کند که نیامد. با این حال شادی  صحبتی برای خداحافظی نکرده و باز هم راه باز است و اگر بخواهد می تواند در انتخابی های آزاد شرکت کند. من همیشه گفته ام شادی شناسنامه فدراسیون ما است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید