جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیسهام عدالت تصمیم اهالی بازار نبود

سهام عدالت تصمیم اهالی بازار نبود

سهام عدالت تصمیم اهالی بازار نبود
سهام عدالت تصمیم اهالی بازار نبوده و موضع دولت نیز سواستفاده از بازار سرمایه نیست. لازم است ساز و کار درستی شکل بگیرد چرا که منافع این سهام به مراتب بیشتر از ضرر آن است
به گزارش رتبه آنلاین از بورس نیوز،سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه ۱۲ میلیون نفر روش مستقیم را در مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده اند، گفت: حدود ۲۰ درصد از ۴۹ میلیون نفر دارای سهام عدالت، روش مستقیم را انتخاب کرده اند.
وی ادامه داد: امکان دارد سهام‌های موجود در پرتفوی سهام عدالت در پرتفوی شخصی افراد نیز موجود باشد به همین دلیل و با وجود محدودیت درفروش، کد ویژه برای بورسی‌ها در نظر گرفته شده است.
عضو شورای عالی بورس در توضیح روش غیر مستقیم اظهار کرد: سهامدار شدن در شرکت‌های استانی روش مورد نظر برای این روش بوده، اما با توجه به صورت‌های مالی، شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هنوز آمادگی کامل برای پذیرش در بورس را پیدا نکرده اند.
وی در خصوص فروش ۳۰ درصد از پرتفو گفت: هدف دادن اختیار به مردم بوده و فرض بر این است که شرایط برای انتخاب و فروش سهم مورد نظر فرد فراهم شده است.
اسلامی بیدگلی با بیان اینکه سهام عدالت تصمیم اهالی بازار نبوده، تصریح کرد: موضع دولت سواستفاده از بازار سرمایه نبوده و لازم است ساز و کار درستی شکل بگیرد چرا که منافع این سهام به مراتب بیشتر از ضرر آن است.
وی با اشاره به مشکلات هسته معاملات خاطر نشان کرد: هشدار از سوی شرکت فناوری اطلاعات در خصوص وجود مشکل در هسته معاملاتی، پس از آزاد شدن سهام عدالت داده شده و با کاهش سود بانکی و رشد نقدینگی فعلا بورس ضربه گیر به حساب می‌آید.
عضو شورای عالی بورس روند استقبال از ETF‌های بانکی را کاهشی دانست و افزود: با در نظر گرفتن محدودیت ها، تصمیمی در بازار اجرایی شد که تنگنای بودجه دولت یکی از مشکلات بود. لازم به ذکر است که توسعه بازار نیز جز اهداف این طرح به شمار می‌رود، اما دولت علاقه‌ای به واگذاری سیت‌های مدیریت نداشته و مشخص بود که زیرساخت‌های ETF مورد حمایت و استقبال واقع نمی‌شود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید