پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیسهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا تا پایان ۹۹ واگذار می‌شود

سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا تا پایان ۹۹ واگذار می‌شود


وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم واگذاری سهام دولت در شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ انجام می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت واگذاری سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا اظهار کرد: براساس برنامه‌ای که بارها اعلام کرده‌ایم طی سال‌های ۹۸ و ۹۹  سهام دولت در دو شرکت ایران خودرو و سایپا واگذار خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه موانع موجود در مسیر این واگذاری در نهایت برطرف خواهند شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بخش واگذاری سهام دولت در حوزه خودروسازی سه باکس واگذاری تعیین کرده‌ایم؛ باکس اول مربوط به واگذاری اموال و املاک غیرتولیدی است، باکس دوم واگذاری مربوط به شرکت‌های تابعه و باکس سوم در ارتباط با شرکت‌های اصلی است که این واگذاری‌ها براساس برنامه در حال انجام است.

وزیر صمت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره علت عدم کاهش قیمت کالاها متناسب با کاهش قیمت ارز گفت: اقتصادیون در این باره نظریه‌ای تحت عنوان نظریه چسبندگی را مطرح می‌کنند اما مردم و بازار با یک تأخیر زمانی خود را با شرایط وفق می‌دهند. همچنین بخشی از کالاها در دوره قبل خرید یا پیش خرید شده‌اند و این موضوع نیز ممکن است موجب تأخیر در کاهش قیمت‌ها شود.

رحمانی با بیان اینکه براساس رصدهایی که انجام می‌دهیم، قیمت اکثر کالاها رو به کاهش است، افزود: این کاهش قیمت به دلیل تثبیت قیمت ارز است و اگر شرایط فعلی ادامه پیدا کند روند کاهشی قیمت کالاها نیز تداوم می‌یابد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه گفت: سران قوا مصوب کردند که بخشی از وظایف بازرگانی حوزه کشاورزی که بر عهده وزارت صمت بود و به عنوان وظایف جهاد کشاورزی تعریف شده بود، به وزارت سمت بازگردد و در این وزارتخانه متمرکز شود تا با اختیارات و توان بیشتری مورد پیگیری قرار بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به پیشنهاد دولت برای تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صنعت خاطر نشان کرد: اگر مجلس شورای اسلامی به تشکیل وزارت بازرگانی رأی داد، همه بخش‌های حوزه بازرگانی در یک وزارتخانه متمرکز می‌شوند؛ ما این تفکیک را به نفع مردم و کشور می‌دانیم و بر همین اساس نیز از آن حمایت می‌کنیم.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید