پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزسهامداران با کوچکترین نوسان از بازار خارج نشوند

سهامداران با کوچکترین نوسان از بازار خارج نشوند

نایب رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی گفت: بازار همیشه رو به بالا نیست و در یک جایی استراحت یا ریزش می‌کند. وجود نوسان جزو ذات بازار سرمایه است و اصلاحاتی پس از یک رشد تند امری طبیعی است، بنابراین نباید سهامداران به صورت هیجانی رفتار کنند و با کوچکترین نوسان از بازار خارج شوند.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، در روزهای اخیر شاهد ریزش شاخص کل بورس تهران پس از روند مثبت ماه‌های گذشته بودیم به طوری که بر اساس آمارهای معاملاتی، روز گذشته اکثر شاخص‌های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند و شاخص کل با ۳۰۱۸۶ واحد ریزش معادل ۲.۹۷ درصد به ۹۸۷ هزار ۷۴۵ واحد رسید. از همین روی این روند باعث ایجاد تردید نسبت به روند بازار سرمایه و البته نگرانی در میان سهامداران خُرد شده است.

عباس آرگون، نایب رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی در مورد قرمزپوش شدن شاخص کل در روزهای اخیر گفت: بازار همیشه رو به بالا نیست و در یک جایی استراحت یا ریزش می‌کند. وجود نوسان جزو ذات بازار سرمایه است و اصلاحاتی پس از یک رشد تند امری طبیعی است، بنابراین نباید سهامداران به صورت هیجانی رفتار کنند و با کوچکترین نوسان از بازار خارج شوند.

وی ادامه داد: اگر مردم سبد سهام خود را با تحلیل و مطالعه خریده‌اند باید یک نگاه بلندمدت داشته باشند. سهامداران دارایی‌های مازاد خود را وارد بازار سرمایه کنند و سفارش اکید این است از فروش دارایی‌های موجود خود و وارد کردن آن به بازار سرمایه خودداری کنند.

آرگون تصریح کرد: ورود و خروج هیجانی به بازار بورس با توجه به نوسانات بازار سرمایه اقدامی غیرمنطقی محسوب می‌شود. از همین رو سهامدارانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند حتماً با کار کارشناسی به خرید سهام اقدام کنند.

نایب رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی روند مثبت بورس را یک فرصت دانست و افزود: یکی از راهکارهایی که می‌تواند اقتصاد را در مسیر تحقق جهش تولید یاری کند، تعریف طرح‌های نیمه تمام در قالب شرکت سهامی و عرضه آن در بازار بورس است. اکنون فرصتی فراهم شده تا حجم بالای نقدینگی به بخش‌های مولد اقتصادی هدایت شود. هدایت نقدینگی عاملی برای ظرفیت سازی در تولید و اشتغال پایدار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: بنگاه‌های بزرگ می‌توانند با عرضه سهام خود در این بازار، سرمایه‌ را از بازار ثانویه به بازار اولیه منتقل و با ظرفیت سازی و ایجاد اشتغال، به افزایش تولید کمک کنند.

منبع: ایلنا

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید