جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیسقوط آزاد پول‌های ملی سوئد و نروژ

سقوط آزاد پول‌های ملی سوئد و نروژ

ارزش پول‌های ملی سوئد و نروژ به یکی از کمترین سطوح دو دهه اخیر خود رسید.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، در معاملات امروز بازارهای ارزی جهان، ارزش دلار در برابر کرون سوئد با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۹.۹۳۹ کرون رسید که بالاترین سطح ثبت شده برای آن طی ۱۷ سال اخیر محسوب می‌شود. بیشترین رکورد ثبت شده دلار در برابر کرون سوئد طی سال‌های اخیر مربوط به ژوئیه سال ۲۰۰۱ است که در آن هر دلار به ۱۱.۰۵ کرون رسید. هم چنین کمترین رکورد ثبت شده دلار در برابر کرون سوئد طی سال های اخیر نیز در سپتامبر ۱۹۹۲ ثبت شد که در آن هر دلار به ۵.۰۷ کرون رسید.

علاوه بر دلار، ارزش پول ملی سوئد در برابر دیگر ارزهای مهم نیز کاهش یافت تا جایی که هر یورو به ازای ۱۰.۹۱۰۳ کرون، هر پوند به ازای ۱۲.۱۵۱ کرون و هر فرانک سوئیس به ازای ۱۰.۰۱۶۵ کرون مبادله شد.

از سوی دیگر ارزش پول ملی نروژ نیز در معاملات امروز با ریزش سنگینی مواجه شد تا جایی که هر دلار با رشد مشابه ۰.۰۶ درصدی به ۹.۱۵۷ کرون نروژ رسید که بالاترین سطح ثبت شده دلار در برابر ارز نروژی طی ۱۸ سال اخیر محسوب می‌شود.

بیشترین رکورد ثبت شده دلار در برابر کرون نروژ طی سال های اخیر مربوط به اکتبر سال ۲۰۰۰ است که در آن هر دلار به ۹.۶۵ کرون رسید. هم چنین کمترین رکورد ثبت شده دلار در برابر کرون نروژ طی سال های اخیر نیز در آوریل ۲۰۰۸ ثبت شد که در آن هر دلار به ۴.۹۴ کرون رسید.

به مانند همتای سوئدی، ارزش پول ملی نروژ در برابر دیگر ارزهای مهم نیز کاهش یافت تا جایی که هر یورو به ازای ۱۰.۰۵۱۵ کرون، هر پوند به ازای ۱۱.۱۹۴۸ کرون و هر فرانک سوئیس به ازای ۹.۲۲۹۳ کرون مبادله شد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید