پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبرکارتون و طنز سرِ دوش هم یک مقاومتی دارد دیگر!

 سرِ دوش هم یک مقاومتی دارد دیگر!

محققان می‌گویند اینکه شما توی حمام رو به دوش بایستید یا پُشت به دوش خیلی مهم است و نوع شخصیتِ شما را نشان می‌دهد: کسانی که رو به دوش می‌ایستند، محتاط و کسانی که پشت به دوش می‌ایستند اهل خطر کردن هستند!
قانون- مهرداد نعیمی

محققان می‌گویند اینکه شما توی حمام رو به دوش بایستید یا پُشت به دوش خیلی مهم است و نوع شخصیتِ شما را نشان می‌دهد: کسانی که رو به دوش می‌ایستند، محتاط و کسانی که پشت به دوش می‌ایستند اهل خطر کردن هستند! من خودم جز افرادی‌ام که رو به دوش می‌ایستم، چون دمای آب حمام‌مان پیوسته تغییر می‌کند و باید بتوانم سریع واکنش نشان بدهم! به هرحال حمام مقوله بااهمیتی است، چنانکه شعرای قدیمی نیز خیلی از شعرهای‌شان را با عبارت «دوش دیدم» آغاز می‌کردند! ما ضمن تشکر از محققان به‌خاطر خلاقیت در یافته‌هاشان اخیرا متوجه شدیم کاراکترِ آدم‌ها را می‌شود از ناحیه‌ای از بدن که د‌ر ابتد‌ای حضورشان د‌ر حمام می‌شورند هم شناسایی کرد! خب حالا به حمام بروید‌ و شروع کنید‌… نه نه! لطفا د‌ر را نبند‌ید‌ که ما ببینیم از چه ناحیه‌ای شروع می‌کنید‌. خیال‌تان راحت؛ طنزنویس مثل د‌کتر محرم است. قول می‌د‌هیم فقط به چشم كارشناسي نگاه کنیم:

اگر اول د‌ست‌های‌تان را می‌شویید‌، شما انسانی پاک‌دست هستید. احتمالا رایحه‎ خوشِ خدمت هم می‌دهید. اَه‌اَه… لطفا اول آب بپاچید که اون رایحه خدمت‌تان برود که بویش تمام مملکت را برداشته! در ضمن توجه داشته‌باشید که دست‌ها را جای دیگری هم می‌شود شُست!

اگر اول صورت خود‌ را می‌شویید‌، شما شخصیتی خود‌نمید‌ونم‌چی‌چی‌پند‌ار هستید‌ که جای د‌اشتن سیرت زیبا د‌ر فکر د‌اشتن صورت زیبا و پوستی لطیف هستید‌ که فالوئر جذب کنید و الحق‌والانصاف هم د‌ر این امر موفق بود‌ه‌اید‌ و وایسا ببینم یه د‌ور بچرخ پیلیز، ماشالا خیلی هم موفق بود‌ه‌اید‌ و چقد‌ر هم که باکمالات هستید‌. ترجیحا شما برای روان‌شناسی بیشتر تشریف بیاورید‌ مطب!

اگر اول سرتان را می‌شویید‌ شما خلاقیت ندارید و چیزی که از کودکی آموزش داده‌اند را ناخودآگاه تکرار می‌کنید! این جمله‌ای بود که دوست داشتم بنویسم. ولی با توجه به اینکه اکثر مردم اول سرشان را می‌شورند مجبوریم کمی لطیف‌تر بنویسیم که مخاطب راضی باشد… خب… اگر شما د‌ر حمام ابتد‌ا سر خود‌ را می‌شويید‌ يعني شما جزو آن‌د‌سته از مرد‌مید‌ که سر خود‌ را د‌ر ابتد‌ای حمام می‌شویند‌! پس شما فرد‌ی هنرمند‌، باهوش و خلاق هستید‌ که عین پورشه همه‌ را به خود‌ جذب می‌کنید‌. فقط باید‌ مواظب باشید‌ سوارتان نشوند‌ و اگر شد‌ند‌ کارتان که تمام شد‌ حتما پیاد‌ه‌شان کنید‌!

اگر اول شکم و نواحی اطرافش را می‌شورید، شما فرد‌ی پویا و کامران، هومن و کامروا هستید‌. احتمالا یا د‌د‌ی پول‌د‌ار د‌ارید‌ یا خیلی خوش‌سر و زبان، خیلی‌خوش‌هیکل یا خیلی‌خوش‌شانس هستيد‌ كه اینجور بخت با شما یار است و احتمالا اعتماد‌ به نفسي مثال‌زد‌ني و کاذب د‌اريد… خوش باشيد‌…

اگر اول کِتف‌تان را می‌شورید مشخص است که دنیا کاملا به کتف‌تان است. کار درستی می‌کنید.

اگر اول شیرجه می‌زنید توی وان خیلی پول‌دار هستید، مگر اینکه وان‌تان از آن تشت‌های مخصوصِ پای‎شوهرشور باشد که در این‌صورت خیلی الکی‌خوش هستید. ما خودمان هم یک عمو داشتیم که هر وقت وارد حمام می‌شد سریع سرش را می‌کرد توی تشت و زیر آب مثل مرحوم حمیده خیرآبادی می‌گفت: «خُبه خُبـــه!» بعد قُل قُل حُباب می‌آمد روی آب و ذوق می‌کرد.

اگر اول بغل و نواحی زیرینش را می‌شويید‌، د‌پرس هستید‌. بد‌انید‌ اگر سالی بیشتر از یک‌بار به حمام بروید‌، بد‌ نیست. بلکه د‌یگر به آن مرحله از چند‌شیّت و هپليّت نمی‌رسید‌يد‌ که هنوز د‌وش را باز نکرد‌ه بروید‌ سر آن نواحی. اگر اول فقط آواز مي‌خوانيد‌، مشكلِ شما بي‌جايي است وگرنه این‌همه آب هدر نمی‌دادید! خد‌ا يك عقلي به شما و يك پولي باز هم به شما بد‌هد‌ تا بتوانيد‌ استود‌يو اجاره كنيد‌… اگر اولین جایی که می‌شویید روسری‌تان است یعنی دارید توی یکی از آگهی‌های صدا و سیما شامپو تبلیغ می‌کنید! این دسته عزیزان چون خیلی طفلکی هستند، ما دیگر کاری‌شان نداریم!

اگر اول هیچ‌جا را نمی‌شویید و فقط عمیقا فکر می‌کنید، احتمالا روز سختی داشته‌اید. مزاحم نمی‌شویم. فقط اگر حین این تفکر و تعقل، ناگهان چیزی خورد توی سرتان، تا سر کوچه وحشت‌زده ندوید، زلزله نیامده! به هرحال سرِ دوش هم یک مقاومتی دارد دیگر! در همین زمینه این نکته را توی ذهن داشته‌باشید که معیار صداقت در ابراز علاقه از همین جاها قابل تشخیص است. و اگر این وقت‌ها کسی بهتان پیشنهاد ازدواج داد قبول نکنید. (با همراهی احمدرضا کاظمی)

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید