چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیسامسونگ از نیمه فروردین به طور کامل مشمول رجیستری می‌شود

سامسونگ از نیمه فروردین به طور کامل مشمول رجیستری می‌شود

وزیر ارتباطات در حاشیه «سمینار نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی زنان» گفت: دو مدل جدید گوشی‌های سامسونگ از امروز به طرح رجیستری می‌پیوندند.

به گزارش رتبه آنلاین، اقتصاد آنلاین – انوش ممتازپور؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال اقتصاد آنلاین مبنی بر زمان اجرای رجیستری برای گوشی‌های سامسونگ گفت: محصولات این برند بعد از تعطیلات نوروز و احتمالا در یکی از روز‌های 14 و یا 15 فروردین ماه به طرح رجیستری ملحق خواهند شد و البته سایر برند‌های دیگر نیز که در بازار ما سهم زیادی ندارند همزمان با برند سامسونگ تحت پوشش رجیستری قرار خواهند گرفت و به این ترتیب مراحل اجرایی طرح به پایان خواهد رسید .

وی افزود: از ابتدا قرار بود تا به طور فاز به فاز وارد اجرای رجیستری شویم تا موفقیت این طرح تضمین شود؛ بنابراین اجرای آن از برندهایی که سهم کمتری در بازار داشتند آغاز و تا به حال با موفقیت اجرا شد و چون سامسونگ حدودا سهم 50 درصدی از بازار تلفن همراه کشور را در اختیار دارد، به همین دلیل برای کنترل بهتر اجرای طرح، بنا شد تا در مرحله آخر به رجیستری بپیوندد.

به گفته وزیر ارتباطات با توجه به تاخیرات به وجود آمده در آغاز اجرای رجیستری، سامسونگ در آخرین هفته سال باید مشمول این طرح می‌شد که برخی نگرانی‌ها برای کمبود گوشی در بازار و کاهش نظارت بر اجرای طرح، به وجود آمد و این احتمال وجود داشت تا برخی از سودجویان از این فرصت استفاده کنند و قیمت محصولات این برند با افزایش روبرو شود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا سامسونگ را بعد از تعطیلات نوروز مشمول رجیستری کنیم.

آذری جهرمی اظهار کرد: البته با اعلام این خبر نیز بعضی‌ها برداشت‌های غلطی مبنی بر کوتاه آمدن در مقابل این برند تجاری بزرگ و یا حتی از عباراتی مثل دریافت باج استفاده شد که ما برای برطرف کردن این شبهات تصمیم گرفتیم تا دو مدل جدید این برند را که به تازگی معرفی شده و هنوز به بازار ایران راه پیدا نکرده‌اند را از امروز مشمول طرح رجیستری قرار دهیم.

وی درباره آخرین وضعیت طرح رجیستری روی میزان قاچاق گوشی تلفن همراه نیز گفت: هنوز آمار دقیقی از آخرین وضعیت این طرح در اختیار من قرار نگرفته است، ولی درباره گوشی‌های آیفون باید گفت که میزان واردات قانونی آن تا 600 درصد رشد داشته است و در 9 ماهه ابتدایی سال میزان کلی واردات قانونی دستگاه‌های موبایل نسبت به سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

آذری جهرمی  در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت ارزهای دیجیتال در دنیا گفت: ما نیز باید با توجه به حواشی این نوع از ارزها، به این موضوع بپردازیم و البته مسئول اصلی این حوزه بانک مرکزی است و وزارت ارتباطات تلاش می‌کند تا این نهاد را برای تصمیم گیری درباره ارز دیجیتال یاری کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع توانمندسازی زنان در حوزه ICT در وزارت ارتباطات در حال پیگیری است، افزود: نگاه رییس جمهوری و وعده‌های انتخاباتی ایشان که افزایش نقش زنان در مناصب مدیریتی بود، نه برای رفع مسوولیت که به صورت واقعی انجام می‌شود.

آذری جهرمی تصریح کرد : در تحقیقات ما در این عرصه به موردی که خانمی اختلاس، فساد و یا تبانی کرده باشد برخورد نکردیم.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید