سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهکسب‌وکارهای دانش‌بنیاناستارتاپ‌هازنان سرپرست خانوار در اولویت حمایت صندوق

زنان سرپرست خانوار در اولویت حمایت صندوق

بازدید از بازارچه زنان کار آفرین بوشهر

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اجرای طرح “هر روستا یک محصول” را موجب سوق دادن روستاها به سمت اشتغالزایی دانست و حمایت از زنان سرپرست خانوار را از اولویتهای صندوق برشمرد.

به گزارش رتبه آنلاین، اصغر نوراله زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح‌های اجرا شده صندوق در بحث اشتغالزایی روستایی، گفت:یکی از راههای حمایت از توسعه اقتصادی روستاها، حمایت از تولید یک محصول محوری در روستا و جلب مشارکت اهالی برای گرایش به شغل مشترک به منظور کسب درآمد و ثروت بیشتر و گسترش مزیتهای روستا است.

وی ادامه داد:صندوق کارآفرینی امید با حمایت از طرح هر روستا ـ یک محصول در تلاش است اشتغالزایی را به روستاها برده و بر بیکاری در روستاها غلبه و خانوارها را از خدمات صندوق بهره‌مند کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود:امروز در اغلب شهرستانها و بخشها روستاهای زیادی با محوریت محصول واحد به کار تولید و ارائه خدمت مشغول هستند که بسیاری از این تولیدات کشاورزی و در برخی موارد صنعتی و خدماتی است.

نوراله زاده زنان سرپرست خانوار را در اولویت حمایت صندوق دانست و گفت:در صندوق جامعه هدف مشخصی برای حمایت وجود ندارد ولی زنان سرپرست خانوار به دلیل اینکه گردش مالی و جواز کسب ندارند و بانکها معمولا به آنها وام نمی‌دهند در اولویت حمایت صندوق قرار دارند تا بتوانند گردش مالی ایجاد کنند.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، حمایت از توسعه اشتغال و کاسب و کارهای خانگی بانوان از سال ۹۲ به بعد در صندوق رونق بیشتری پیدا کرد و صندوق کارآفرینی امید علاوه بر پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار از گروههای مختلف بانوان که برای ایجاد اشتغال و کسب وکار مولد تلاش می‌کنند حمایت کرده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق کارآفرینی امید و بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان گفت: این تفاهم‌نامه اواخر سال  ۱۳۹۲ منعقد شد و بر اساس آن دو طرف ملزم شدند از هزاران کسب و کار خانگی و خویش فرمایی بانوان حمایت کنند.

نوراله زاده افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بنیاد موظف است بخشی از گردش مالی حسابهای خود را به صندوق منتقل کند و بانوان عضو تعاونی‌های بنیاد نیز گردش حسابهای خود را در صندوق انجام دهند. صندوق کارآفرینی امید هم ملزم شده علاوه بر شناسایی و معرفی افراد مستعد کسب و کار در کشور، به توزیع استانی صحیح و مهمتر از آن آموزش و توانمندسازی بانوانی که به صندوق معرفی می شوند کمک کند.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، کمک به یافتن بازار فروش محصولات بانوان و اخذ مجوزهای لازم از دستگاههای مرتبط و مشاوره به زنان برای برندسازی محصولاتشان از دیگر اهداف این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

بنا به این گزارش، حمایت از کسب و کارهای بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار، ضمن کمک به معیشت خانوارها به کاهش قیمت تمام شده کالای تولیدی منجر می‌شود. در حالی که بازاریابی و نبود بازار فروش محصولات یکی از چالش‌های پیش روی زنان به شمار می‌رود، صندوق کارآفرینی امید از کسب و کارهای خرد و کوچک و حضور بانوان در تمام مشاغلی که استعداد و توانایی راه‌اندازی آن را داشته باشند، حمایت می‌کند.

 

 
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید