به گزارش رتبه آنلاین از چمدان، چند سالی است که زمزمه‌های تعطیلی مرکز دایره المعارف اسلامی شنیده‌ می‌شود، آنچنان که محمود دعایی مدیرمسول روزنامه اطلاعات نیز در سخنرانی‌های خود از دولت خواسته بود تا به کمک این مرکز بشتابند اما اکنون این زمزمه‌های تعطیلی بیش از پیش شنیده می‌شود.

در چند روز گذشته، مطالبی در فضای مجازی منتشر شد که خبر از قطع همکاری مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی با ۵۰ نفر از کارکنان خود می‌دهد و در این نوشته بیش از هرچیز صحبت از  سوء مدیریت در این مجموعه است. در یکی از این یادداشت‌ها آمده‌است:

«سوگنامه‌ای بر مرگ یک مرکز فرهنگی

گویی آنچه در کشور ما پایانی ندارد اخبار مرگ و میر است از مرگ آتش نشانان، سرنشینان کشتی و هواپیما و خودرو، نخبگان علمی، فرهنگی و هنری گرفته تا مرگ آثار تاریخی و طبیعی و…; و در یک کلام هر آنچه جایگزینی ندارد. اینک خبر از به کام مرگ فرو رفتن یک مرکز فرهنگی و پژوهشی بزرگ است، بزرگ چه در نام و چه در محتوا: دایره المعارف بزرگ اسلامی. مرکزی که محصول آن زینت بخش بسیاری از کتابخانه‌ها و موجب فخر و مباهات هر ایرانی فرهنگ دوست است امروز حال خوشی ندارد به کما رفته و هر لحظه بیم آن می‌رود که برای همیشه به آغوش بی‌بازگشت مرگ فرو رود. دلسوزانش نه تنها اجازه ندارند طبیب به بالینش بیاورند که یک به یک از ملاقاتش نیز محروم می‌شوند تا در غربت و تنهایی به دیار عدم روانه شود و بیش از پیش دل دوستارانش به درد آید. حال یاران دایره المعارف که به مانند خود او بی‌کس و تنها شده‌اند از دولتمردان وطن می‌خواهند تا فرصت اندکی باقیست بر بالین این پیکر نیمه جان گرانقدر که از بی‌توجهی، نادانی و سو مدیریت به چنین سرنوشتی دچار گشته بشتابند شاید که هنوز کور سوی امیدی باشد.»