جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هازبان بدن که شما را در مصاحبه‌ها برنده می‌کند

زبان بدن که شما را در مصاحبه‌ها برنده می‌کند

در مصاحبه‌های شغلی زبان بدن به اندازه کلماتی که به زبان می آورید مهم است زیرا کارفرما تمام حرکات، حالات چهره، تون صدا و به عبارت دیگر زبان بدن شما را زیر نظر دارد. بنابراین اگر زبان بدن مناسبی در مصاحبه نداشته باشید امکان استخدام شدن‌تان کم است. در ادامه با ۱۳ زبان بدن که به شما در مصاحبه ها کمک می کنند آشنا شوید.

به گزارش رتبه آنلاین از خبرگزاری آنا، اگر زبان بدن مناسبی در مصاحبه نداشته باشید امکان استخدام شدن تان کم است. در ادامه با ۱۳ زبان بدن که به شما در مصاحبه ها کمک می کنند آشنا شوید.

هنگام وارد شدن شانه ها را عقب بدهید و سر را بالا بگیرید
هنگام وارد شدن در حالی که شانه ها را عقب و سرتان را بالا گرفته اید مستقیم به سمت فرد مصاحبه کننده بروید و هنگام معرفی کردن خود با او تماس چشمی برقرار کنید.

دست ها را با آب سرد بشوئید
بعد از وارد شدن ممکن است دقایقی در انتظار بمانید. در این فرصت به دستشویی بروید چند نفس عمیق بکشید و دست ها را با آب سرد بشوئید تا هنگام دست دادن با مصاحبه کننده دست ها سرد باشند. (گرم بودن دست ها نشان دهنده اظطراب و استرس شما هستند.)

محکم دست بدهید
هنگام دست دادن کف دست ها کاملا به هم برخورد کنند. خیلی محکم یا خیلی شل و وارفته دست ندهید.

صاف بنشینید
هنگام نشستن شانه ها عقب و سر بالا و کف هر دو پا روی زمین باشد. هنگام گوش دادن به مصاحبه کننده کمی به سمت جلو خم شوید و هنگام سوال پرسیدن به پشتی صندلی تکیه بدهید.

مستقیم به مصاحبه کننده نگاه کنید
به چشم های مصاحبه کننده خیره نشوید. فقط کافی است با او ارتباط چشمی برقرار کنید. ارتباط چشمی نشاندهنده اعتماد به نفس شماست.

ثابت بمانید
از حرکاتی مثل درست کردن یقه لباس، تکان دادن دست ها یا ضربه زدن با انگشت روی میز پرهیز کنید. با این حرکات به او نشان می دهید که هیچ علاقه ای به صحبت‌هایش ندارید و می خواهید هر چه زودتر آن جا را ترک کنید.

پاها را روی هم نیندازید
هنگام مصاحبه کف پاها باید روی زمین باشد. انداختن پاها روی هم نشاندهنده بی قراری شماست.

لبخند بزنید
در موارد لزوم لبخند بزنید. دائم در حال لبخند زدن نباشید چون نشان می دهید که مصاحبه را زیاد جدی نگرفته اید.

تون صدا را تغییر دهید
با صدای یکنواخت تمام کلمات هوشمندانه ای که به زبان می آورید را خراب می کنید. صدای یکنواخت کسل کننده است و احساسات را بر نمی انگیزد و فرد شنونده را ناامید و گیج می کند. اگر تون صدای متغیر داشته باشید مردم می توانند تشخیص دهند که شما ناراحت یا خوشحال راضی هستید.

از حرکات دست ها استفاده کنید
هنگام بیان کلمات از حرکات دست ها استفاده کنید. دست ها ابزاری قوی برای جلب توجه و دید مثبت دیگران به توانایی های شماست.

در موارد لزوم سر را تکان دهید
زن ها معمولا به نشانه تشویق سر را تکان می دهند و مردها به نشانه موافقت. هنگام مصاحبه برای نشان دادن موافقت خود سر تکان دهید. این تاکتیک در مصاحبه ها زمانی که درباره نکات خوب خودتان صحبت می کنید بسیار کاربردی است.

در پایان مصاحبه بلند شوید و دست بدهید
در پایان مصاحبه بایستید و منتظر شوید مصاحبه کننده برای دست دادن سمت تان بیاید. هیچوقت از پشت میز با او دست ندهید.
هنگام بیرون رفتن به محیط اطراف علاقه نشان دهید
هنگام بیرون رفتن به اطراف خود نگاه کنید و لبخند بزنید.
فراموش نکنید که از لحظه ورود برای مصاحبه تا لحظه خروج باید مراقب حرکات و ارتباطات غیرکلامی خود باشید. زبان بدن در ارتباطات اهمیت بسیار زیادی دارد و خیلی سریع تر از کلمات تفسیر و درک می شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید