پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیریزش بازار تا آبان ماه ادامه دارد

ریزش بازار تا آبان ماه ادامه دارد

یک کارشناس بازار سرمایه ریزش بازار را تا زمان اعمال جدید تحریم‌های نفتی ادامه‌دار دانست.

به گزارش رتبه آنلاین، سعید خدایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری با اقتصاد گفت: ریزش های اخیر به دلیل تحلیلی که سرمایه گذاران روی قیمت سهام داشته‌اند، است. با توجه به افزایش قیمت دلار پیش‌بینی‌ها از وضعیت بازار متفاوت بود اما از زمانی که دلار حرکت رو به کاهشی خود را آغاز کرد پیش‌بینی بازار متفاوت شد. هم اکنون به واسطه افزایش قیمت هایی که در تمام بخش های سهم ها  رخ داده است سرمایه گذاران خواستند سود خود را شناسایی و اصطلاحا حفظ سود کنند.

خدایی با بیان اینکه همین ماجرا باعث شد تا فشار فروش و فشار عرضه در بازار سرمایه بسیار زیاد شود، اظهار داشت: خود این موضوع باعث شد تا افت قیمت را در روزهای اخیر در بازار سرمایه شاهد باشیم.

وی افزود: به واسطه اینکه در آینده نزدیک مجددا بحث اعمال تحریم‌های جدید در راه است مسلما سرمایه گذاران سعی می‌کنند تا ریسک را کمتر کرده و با احتیاط دست به معامله بزنند. به همین دلیل با حجم بالا دست به خریداری سهم نمی‌زنند. اگر حمایتی از سمت حقوقی‌ها صورت نمی‌گیرد به واسطه همین عدم شفافیتی است که پیش روی سرمایه گذاران است و همین موضوع باعث شده است که خریدهای خیلی زیاد با قیمت های بالا دیگر در دستور کار سرمایه گذاران نباشد لذا سعی می کنند که با احتیاط هر چه تمام خریدهای خود را انجام دهند.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش بینی کوتاه مدت بازار سرمایه در روزهای آتی گفت: به نظر می رسد که در بازار سرمایه روند مثبت چندانی تا آبانماه و زمان اعمال تحریم های جدید نفتی وجود نداشته باشد. بعد از اینکه تب و تاب اثرگذاری تحریم ها بر اقتصاد کشور فروکش کند و اثرات روانی تحریم ها از بین برود مجددا به نظر می رسد که بازار سرمایه حرکت رو به رشدی را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: دلیل این رشد می تواند از بین رفتن اثر روانی تحریم ها باشد چون در این صورت همه می‌توانند اثرات اتفاق‌های جدیدی که در اقتصاد کلان وجود دارد را تحلیل کنند و بعد تحلیلی باعث می شود که مجددا مقداری  بازار سرمایه روند رو به رشد را تجربه کند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید