درنگ : مجموعا ۱۴۴ ساختمان ۲۰۰ متری یا بلند‌تر در جهان در طول سال ۲۰۱۷ تکمیل شده‌اند و این یعنی ۱۳ درصد بیشتر از آمار سال ۲۰۱۶ و در این میان چین بار دیگر برترین جایگاه لیست را به دست آورده‌است. این کشور بیش از نیمی از مجموع ساختمان‌های بلند جهان را در سال ۲۱۷ ساخته‌است: ۷۷ آسمانخراش جهان در ۳۶ شهر مختلف چین ساخته شده‌اند.

در میان شهرهای چینی، کلانشهر شنژن بیشترین تعداد آسمانخراش‌ها را داراست. این شهر که برای دومین سال پیاپی رتبه اول را در لیست CTBUH به دست آورده‌است، در سال‌جاری میلادی ساخت ۱۲ ساختمان مرتفع را به پایان رسانده‌است، یعنی بیشتر از ساختمان‌های مرتفع ساخته شده در کل آمریکا. همچنین مرتفع‌ترین آسمانخراش جدید جهان در این شهر واقع شده‌است: مرکز تجاری ۵۹۹ متری پینگ ان که اکنون چهارمین ساختمان بلند جهان محسوب می‌شود.


پس از آن شهر نانینگ واقع در استان گوانگزی رتبه دوم را با تکمیل هفت آسمانخراش در یک سال به دست آورده‌است. پس از آن شهر‌های چنگ‌ دو در چین و جاکارتا در اندونزی هرکدام با پنج ساختمان در رتبه سوم و شهر‌های چینی چانگشا و ووهان در کنار نیویورک، تورنتو، بوسان و پیونگ‌یانگ هرکدام با چهار آسمانخراش در رتبه بعدی قرار گرفته‌اند.

از میان ۱۰ آسمانخراش جدید و مرتفع سال ۲۰۱۷،‌ پنج بنا کاربری مسکونی دارند که از آن جمله می‌توان به برج مارینای ۴۲۵ متری در دوبی اشاره کرد.


براساس گزارش جدید CTBUH، اگرچه چین در لیست ساخت و ساز آسمانخراش رتبه اول را به دست آورده‌است اما سال ۲۰۱۷ از نظر جغرافیایی متنوع‌ترین سال در تاریخ بوده‌ است. ۲۳ کشور در کل در این لیست حضور دارند که در نقاط متفاوتی از جهان واقع شده‌اند و کشورهایی مانند سریلانکا و کنیا برای اولین بار با ساخت بنایی ۲۰۰ متری یا بلند‌تر توانسته‌اند برای خود جایگاهی به دست آورند.

از استانبول گرفته تا کالگاری، شهرهای گوشه و کنار جهان در سال ۲۰۱۷ مرتفع‌ترین و بزرگترین ساختمان‌های خود را تکمیل کرده‌اند. برج جهانی لوته سئول اکنون مرتفع‌ترین ساختمان در کره جنوبی و پنجمین بنای مرتفع جهان است و مرکز ویلشیر در لس‌آنجلس اکنون مرتفع‌ترین بنای کالیفرنیا و دهمین ساختمان بلند جهان است.