پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیرکوردی تازه برای رییس جمهور امریکا

رکوردی تازه برای رییس جمهور امریکا

دونالد ترامپ  چهل و هفتمین رییس  جمهوری امریکا است که از زمان روی کار آمدنش بارها پرونده‌هایی علیه خودش و خانواده‌اش مطرح شده است و حتی دادگاه‌های امریکا رسیدگی به این پرونده‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند و اغلب ترامپ در رسانه های عمومی این یافته ها و مطالعات را نادرست قلمداد کرده است و با رای دادگاه ها مخالفت کرده است.اخیرا نشریه  نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی شمار دروغ های مطرح شده توسط این رییس جمهوری  امریکا و مقایسه او با رییس جمهوری قبلی پرداخته است.

به گزارش رتبه‌آنلاین به  نقل از نیویورک تایمز، باراک اوباما  در طول هشت سالی که در کاخ سفید حضور داشت و در سمت رییس جمهوری امریکا کار می‌کرد در ۱۸ مورد  به مردم دروغ گفته است یا اینکه کل حقیقت را بیان نکرده است. دروغ‌هایی که اوباما گفته است  در جهت تلاشی برای بهتر جلوه دادن سیاستهای او یا تاثیرات آن بود. در برخی از موارد اوباما به منظور بزرگ نمایی تاثیر مثبت سیاستهای اقتصادی وضع و اجرا شده از مثال‌هایی استفاده شد که چندان صادقانه نبود.

اما دونالد ترامپ در طول ده ماه اول ریاست جمهوری‌اش در کاخ سفید  مکررا دروغ گفته است و تلاش کرد تا افرادی که حقیقت را بیان می کنند را بی اعتبار کند. این افرادی که تلاش می کردند تا حقیقت را بیان کنند در رده‌های مختلف سیاسی و علمی قرارداشتند  و او از بی‌اعتبار کردن آنها امتناع نمی‌کرد. او بارها با دروغ هایی یافته‌های دانشمندان را زیر سوال برد یا نتیجه تحقیقات پلیس اف بی ای امریکا را مورد تردید قرار داد یا حتی آرای دادگاه‌های امریکا و نظر قاضیان را نادرست خطاب کرد.

طبق مطالعه انجام شده توسط نیویورک تایمز، دونالد ترامپ  در ده ماه اول ریاست جمهوری اش ۱۰۳ دروغ گفته است که شش برابر شمار دروغ های بیان شده توسط اوباما در کل دوره هشت ساله ریاست جمهوری اش است.این نشریه فهرست کاملی از دروغ های هر دو رییس جمهور را نیز ارایه داد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید