شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبرورزشیرکابزن ملی پوش ایران: هر کسی مدال بگیرد حاصل غیرتش است

رکابزن ملی پوش ایران: هر کسی مدال بگیرد حاصل غیرتش است

دارنده مدال دوچرخه سواری آسیا گفت: شرایطم برای حضور در قهرمانی آسیا به مراتب از بازی های آسیایی بهتر است اما باتوجه به اینکه از لحاظ تجهیزات و مسابقات تدارکاتی از رقبا عقب هستیم هر کسی مدال بگیرد حاصل غیرتش است.

به گزارش رتبه آنلاین، محمد گنج خانلو در گفتگو با ایسنا درباره ی جبران ناکامی بازی های آسیایی در مسابقات دوچرخه سواری پیست قهرمانی آسیا 2019 بیان کرد: برای بازی های آسیایی چون در استقامت هم رکاب زدم، کمتر از دو هفته تمرینات تخصصی پیست را داشتم اما  الان شرایط خیلی فرق می کند و تمرینات به مراتب بهتری را انجام دادم و وضعیت خوبی دارم. رکوردهایی که در سرما ثبت کردم به مراتب از رکوردهایی که در فصل گرما  و برای بازی های آسیایی ثبت کردم، بهتر است. با این حال سال کسب سهمیه المپیک است  و تمام کشورها قطعا بر روی ماده های المپیکی سرمایه گذاری کرده اند از این رو باید دید شرایط چگونه می شود. امیدوارم نتایج خوبی بگیرم تا زحمات آقای پراش جبران شود.

او در پاسخ به این پرسش که چقدر شانس کسب سهمیه المپیک در پیست وجود دارد، تصریح کرد: فکر می کنم مدال طلا بگیریم سهمیه مستقیم می توان گرفت اما طلا گرفتن در ماده های المپیکی سخت است. با این وجود این طور هم نیست که دور از دسترس باشد. ما تلا ش خود را می کنیم چرا که کسی بدش نمی آید سهمیه المپیک بگیرد. اما خب  کشورهای دیگر هم قطعا با حداکثر توان می آیند. برای نمونه ژاپن که میزبان المپیک است به فکر نتیجه گرفتن است. آنها حتی در قهرمانی جهان که  سطحش همیشه با المپیک یکی بوده نتیجه گرفته اند و می خواهند همین روند را ادامه دهند.

او ادامه داد: همان طور که من تلاش کرده ام رکابزنان کشورهای دیگر هم برای کسب بهترین نتیجه به مسابقات می آیند. ما پاورمتر و پیست چوبی سرپوشیده نداریم و مطمئنا نمی توانیم از الان بگوییم رکابزن ما چه نتیجه‌ای می گیرد و همه چیز بستگی به شرایط دارد. ممکن است من همه را در ایران جا بگذارم اما در مسابقه از بقیه رقبا عقب بمانم چون ما در ایران با خودمان رقابت می کنیم. ما مسابقات تدارکاتی و حضور در کاپ ها را نداریم. البته فدراسیون تصمیم گرفته کاپ های جهانی را بفرستد و این خیلی خوب است. با این حال هر کسی در این مسابقات مدال بگیرد حاصل غیرت خودش است زیرا ما از لحاظ تجهیزات عقب هستیم.

گنج خانلو در مورد تلاشش برای رسیدن به سهمیه المپیک پیست گفت: برای کسب سهمیه المپیک اگر در کاپ های جهانی شرکت کنیم فکر می کنم کافی باشد. کاپهای جهانی هم یکی در هنگ کنگ و بقیه در کشورهای اروپایی و یا نیوزلند برگزار می شود و دیگر بستگی به این دارد که فدراسیون چقدر بتواند به من برای کسب سهمیه المپیک اعتماد کند و بخواهد هزینه کند. به نظرم چیزی واجب تر از کسب سهمیه المپیک نیست. به هر حال وضعیت رشته ها مشخص است که امکان گرفتن سهمیه المپیک در کدام رشته وجود دارد و در کدام رشته شدنی نیست. به نظرم باید بر روی رشته هایی که شانس دارند، سرمایه گذاری کنند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید