پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیروند صعودی استفاده از بانکداری الکترونیک در جهان

روند صعودی استفاده از بانکداری الکترونیک در جهان

مونا مشهدی رجبی: صنعت بانکداری مانند دیگر صنایع در حال تغییر است و تحولات تکنولوژیکی هم نقش مهمی در این تغییر ایفا کرده است . امروزه اینترنت بانک و موبایل بانک به سرعت جایگزین روشهای سنتی بانکداری شده اند .

به گزارش رتبه‌ آنلاین به نقل از موسسه گالوپ، تغییر در صنعت بانکداری و رسوخ تکنولوژی در این صنعت، هر روز بزرگتر می‌شود به گونه‌ای که تا چند سال آینده مراجعه به بانک و انجام کارهای مالی در شعبات بانک‌ها  مرسوم نخواهد بود.

در سال ۲۰۱۱ میلادی تعداد دفعات مراجعه هر نفر از ساکنان کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی به بانک برابر با ۱.۷ بار در هر ماه بود در حالی‌که در سال ۲۰۱۶ میلادی این تعداد  به یک بار در ماه تقلیل پیدا کرد. در همین بازه زمانی تعداد دفعات استفاده از اینترنت بانک رشد کردو حتی استفاده از موبایل بانک هم با سرعت زیادی افزایش پیدا کرد.

این تغییر که می‌تواند زمینه را برای کاهش معنا دار هزینه‌های صنعت بانکداری فراهم کند و از این نظر برای  بانکداران مطلوب است ولی خطراتی را هم برای این صنعت به همراه دارد. گالوپ می نویسد: کاهش مراجعه به شعبات به معنای کاهش ارتباط مشتری ها با بانک است . حضور مستمر مشتریان در شعبات بانکی ‌زمینه ساز ایجاد ۳۷ درصد از درآمد سالانه بانکها است و در ضمن باعث می‌شود تا یک مشتری  تمایلی برای تغییر بانک یا حتی شعبه بانک خود نداشته باشد زیرا با افراد فعال در آن شعبه آشنا و  سرعت انجام کارها در آن شعبه بیشتر می‌شود.

 استفاده از اینترنت بانک و موبایل بانک چقدر است

طبق این گزارش  افراد ساکن در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی به طور متوسط ۵.۸ بار در هر ماه از اینترنت بانک استفاده می‌کنند در حالی‌که در سال ۲۰۱۱ میلادی ۴.۹ بار در هر ماه از اینترنت بانک استفاده می‌کردند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد دفعات  استفاده از موبایل بانک توسط افراد ساکن در کشورهای صنعتی برابر با ۲.۶ بار در هر ماه بود که نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی دو برابر شده است. در سال ۲۰۱۱ میلادی به طور متوسط هر فرد ۱.۳ بار در هر ماه از موبایل بانک استفاده می‌کرد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید