شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریروایت سردار کمالی و سلطانی‌فر از تسهیلات تازه برای سربازی

روایت سردار کمالی و سلطانی‌فر از تسهیلات تازه برای سربازی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: کسر خدمت 6 ماهه برای فعالان سازمان های مردم نهاد صحت ندارد.

سردار موسی کمالی، در پاسخ به این سوال که آیا کسر خدمت 6 ماهه برای فعالان سازمان های مردم نهاد صحت دارد، گفت: خیر این موضوع صحت ندارد.

وی افزود: هیچ توافقی در این زمینه صورت نگرفته و آنچه میان ستاد کل و وزارت ورزش و جوانان به صورت تعهدات آمده است، مربوط به امریه 6 ماهه برای جوانان تحصیلکرده است.

سردار کمالی یادآور شد: بر اساس توافقات صورت گرفته، مقرر شد تا به صورت آزمایشی تعداد محدودی از جوانان تحصیلکرده 6 ماه از خدمت وظیفه خود را به صورت امریه در وزارت ورزش و جوانان بگذرانند.

وی ادامه داد: این به معنای معافیت نیست. این طرح نیز در صورت موفقیت در اجرا، ادامه پیدا می کند.

پیش از این در برخی خبرها امده بود: با توافق وزارت ورزش و جوانان و ستادکل نیروهای مسلح، جوانان فعال در سازمان‌های مردم‌نهاد، می‌توانند تا ۶ ماه کسری خدمت دریافت کنند که این میزان کسری در شرایط خاص قابل افزایش هم وجود دارد.

امضای تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان با ستاد کل نیروهای مسلح

به گزارش روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان؛ دومین جلسه شورای عالی سیاستگذاری قرارگاه مهارت‌افزایی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار غیب‌پرور ریاست سازمان بسیج مستضعفین و وزرای علوم، تحقیقات و فن‌آوری، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان برگزار شد.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این جلسه گفت: امروز اتفاق بزرگی افتاد که با توجه به وظایف قانونی که ما برای حل مشکلات جوانان داریم و ظرفیت نیروهای مسلح بعد از چند ماه بحث و بررسی تفاهم‌نامه‌ای میان ما و ستاد کل نیروهای مسلح به امضا رسید.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه ما با توجه به امکانات‌مان به این طرح کمک می‌کنیم و با توجه به تدبیر ستاد کل گام‌های خیلی خوبی در این راستا برداشته شده است. ما همچنین با توجه به ظرفیتی که در وزارتخانه داریم، سعی می‌کنیم تا مهارت‌هایی را آموزش دهیم که کشور در فرایند توسعه به آنها نیاز دارد و جوانان را برای جذب بازار کار کمک می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما مهارت‌های مختلفی از جهت ورزشی و دوره‌های توانمندسازی اعضای NGOها را به جوانان ارائه می‌دهیم.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید