چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریرضایت مشتری از وام  بدون ضامن

رضایت مشتری از وام  بدون ضامن

نگاه متصدیان بانک به مشتریان  از موضع  بالا نیست

به گزارش رتبه آنلاین، شرایط اقتصاد کشور در چند سال گذشته چندان مناسب پیش نرفته و بانک‌ها در تأمین، منابع مالی خود با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند زیرا طبق اخبار منتشرشده 25درصد نقدینگی کشور در اختیار مؤسسات مالی غیرمجازی قرار گرفت که علناً به ترویج سپرده‌گذاری و دوری از قرض‌الحسنه حرکت می‌کردند.
با این حال بانک قرض الحسنه مهر اقتصاد ایران در اقدامی تاثیر بر انگیز کاملا به سمت و سوی مشتری‌مداری در شبکه بانکی گام گذاشته و توانسته میزان شکایت مردمی از بانک‌ها را کاهش داده که همین اقدام، باعث جلب رضایت مشتریان این بانک شده است.
این اتفاق ها در شرایطی است که مردم گلایه های زیادی  از بانک‌های تجاری و نرخ سود و رفتار متصدیان بانکی با مردم و مشتریان دارند.

ین روزها حجم انتقادات به شبکه بانکی کشور افزایش یافته و گرچه بانکداران در پی این هستند که کوتاهی‌های خود را به گردن سیاست های غلط پولی و مالی بیاندازند و مقصر اصلی را تکالیف دولتی قلمداد کنند، اما مردم به این موضوعات توجه ندارند و خواستار بهبود وضعیت دریافت خدمات و اجرای کامل تکریم ارباب رجوع در شعبات بانکها به ویژه بانکهای خصوصی سازی شده هستند.

برخی گزارشات میدانی رسانه‌ها از شعب برخی بانکها حاکی است که اولین نکته ای که مردم نسبت به آن حساسیت نشان می دهند، مدت زمان انتظار برای دریافت خدمات بانکی و نحوه برخورد کارکنانی است که در پشت باجه ها می نشینند.

بر این گلابه ها باید سود بالای تصیلات اعطایی و ضمانت هایی که از مردم اخذ می‌شود را هم اضافه کرد.

مردم نسبت به این موضوع گلایه مند هستند و معتقدند: وضعیت تسهیلات دهی بانکها به مردم تا حدی سخت و دشوار است که مردم را از دریافت وام پشیمان می کند و باعث می شوند که مردم به سراغ موسسات مالی بدون مجوز یا موسساتی که در برخی از صفحات روزنامه ها در مورد پرداخت وام، آگهی می دهند مراجعه کنند.

چرا که به گفته مخاطبان شبکه بانکی تجاری، بانکها سودهای کلانی از مشتریان می گیرند و در عین حال برای دریافت وام باید وثایق متعدد و ضامن به بانک معرفی شود و همین از دلایلی است که دریافت وام را با مشکل مواجه می کند. در عین حال برخی از بانکها برای ارائه تسهیلات وام به شرط سپرده را ملاک قرار می دهند و برای دریافت وام باید چندین ماه در نوبت دریافت وام بمانی و سپرده گذاری کنید.

همه این موارد ما را بر آن داشت تا برای اگاهی خوانندگان از وضعیت شبکه بانکی ، بانک قرض الحسنه مهر به میان مشتریان در شعب برویم و نظرات انها را جویا شویم.

 

بررسی نظرهای مشتریان بانک مهر در شعبه

بر اساس  گزارش خبرنگار مجله مهر ایران، حضور در شعبه مرکزی بانک قرض الحسنه مهر ایران  نشان می‌دهد که بیشتر مشتریان این بانک از کلیت خدمات و برخورد کارمندان رضایت دارند.

گفت و گو با چند از تن از مشتریان میزان برخورد و مشتری‌مداری کارمندان این بانک را ارزیابی کرده و نشان دهنده این موضوع است که روش‌های این بانک توانسته رضایت نسبی آنها را جلب کند.
خانم علیزاده در خصوص چرایی انتخاب بانک مهر اقتصاد به خبرنگار ما گفت: ارائه خدمات بانکی در بسیاری از بانک ها با اینکه دریافت تسهیلات گران قیمت  است مطلوب نیست.

او ادامه داد: با نگاه بالا به پایین از سوی متصدیان شعبه در بانکهای دیگر مواجه بوده ام و همین مسئله باعث نارضایتی از بانک ها است.

این مشتری بانک مهر تاکید کرد:وقتی  برای وام قرض الحسنه در بانک مهر ایران حضور پیدا کردم، چیز دیگری را تجربه کردم و  با چنین رویکردی که در بانکهای دیگر مرسوم است مواجه نشدم.

رضایت مشتری از وام  بدون ضامن
آقای فرهادی دیگر مشتری بانک نیز با اشاره به حضور خود در صف دریافت تسهیلات گفت: خیلی خوشحال هستم که بخاطر دریافت حقوق از طریق شبکه بانک مهر ایران، توانسته ام اقدام به تقاضا برای دریافت وام کنم.

او توضیح داد:این  روند کمک شایانی به من خواهد کرد  تا بدون مشکل ضامن، در صف دریافت تسهیلات قرار بگیرم.

وی با تشکر از مسئولان بانک مهر ایران افزود: باید از این رویه و طرح‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران تشکر کنم و به مسئولان خدا قوت بگویم.

گلایه از سود بالای شبکه بانکی

خانم تقی پور یکی دیگر از مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران  که در بانک حضور دارد.

او در گفت و گو با ما درخصوص چرایی انتخاب این بانک توضیح داد و گفت: علت حضور  من در شعبه مرکزی این بانک تنها بخاطر کامزد پایین تسهیلات  این بانک بوده است چرا که از بهره های بالای دیگر بانک ها شکایت دارم و احساس خوبی نسبت به این وضعیت در بانک‌های دیگر ندارم شت.

 

احترام متقابل در بانک قرض الحسنه مهر ایران
خانم کیوان هم  به یک موضوع کلیدی دیگر اشاره دارد و از کارمندان بانک قرض الحسنه مهر ایران  به نیکی یاد می‌کند.

او افزود: برای افتتاح حساب به این شعبه مراجعه کرده ‌ام  و اولین چیزی که نظر من را جلب کرد این بود که احترام خوبی از کارمندان دیدم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد  احترام متقابل در این بانک یک فرهنگ است .

او گفت: تسهیلات مردمی حجم مالی بانک ها را ایجاد می کنند اما بسیاری از بانک ها این اصل فراموش کردند و نحوه پاسخگویی خدمات آنها به گونه ای است که گویا به صورت رایگان برای مشتریان کار می کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید