جمعه 10 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیرشد 69 درصدی شمار توریست در جهان

رشد 69 درصدی شمار توریست در جهان

مونا مشهدی رجبی: در سالهای اخیر توجه به صنعت توریسم در دنیا افزایش چشمگیری پیدا کرد و درآمدزایی این صنعت هم با سرعت بالایی افزایش یافت. در فاصله سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ شمار توریست ها در دنیا افزایشی بود و تنها در سال ۲۰۰۹ میلادی و در جریان بحران اقتصادی دنیا ما شاهد کاهش شمار توریست‌ها نسبت به سال قبل از آن بودیم.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از گزارش جهانی توریسم، شمار توریست‌ها در دنیا از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ میلادی ۶۸.۹ درصد رشد کرده است و این رشد در شمار توریستهایی که به  کشورهای امریکای شمالی ، اسیا-پاسیفیک، خاورمیانه و اروپا سفر می‌کنند مشاهده شده است. در تمامی این سالها اروپا بیشترین جذب توریست و خاورمیانه کمترین جذب توریست را داشت .

در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد توریست‌ها در دنیا برابر با ۱.۲۳۵ میلیارد نفر بود که ۶۱۶.۲ میلیون نفر از آنها به اروپا سفر کردند و از زیبایی‌های این منطقه دیدن کردند. سهم اروپا در جذب توریست در سال گذشته برابر با ۵۱ درصد  از کل توریستهای دنیا بود . کشورهای آسیا-پاسفیک در سال قبل دومین رکورد را از نظر ورود توریست داشتند و توانستند ۳۰۸.۴ میلیون توریست جذب کنند . سهم این منطقه در جذب توریست  برابر با ۲۷.۸ درصد بود. باید در نظر داشت شمار توریست‌هایی که از اروپا به دیگر کشورها و مناطق دنیا سفر کردند هم نسبت به دیگر مناطق بیشتر بوده است.

در سال ۲۰۱۳ تعداد توریست‌های دنیا برابر با ۹۷۴.۸ میلیون نفر، در سال ۲۰۱۰ میلادی  برابر با ۸۵۲ میلیون نفر، در سال ۲۰۰۷ برابر با ۸۰۹.۶ میلیون نفرو در سال ۲۰۰۵ برابر با۷۳۰.۹ میلیون نفر بود. طبق این آمار شمار توریست‌ها در دنیا در فاصله سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ میلادی ۶۸.۹ درصد رشد کرده است.

انتظار  می‌رود تا سال ۲۰۲۰ میلادی شمار توریست‌ها در دنیا به ۱.۳۶ میلیارد نفر و در سال ۲۰۳۰ به ۱.۸ میلیارد نفر برسد و باز هم اروپا هم از نظر شمار توریست‌هایی که به  دیگر کشورها سفر می‌کنند و هم از نظر تعداد توریست‌هایی که  وارد آن می‌شوند جایگاه اول را داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید