چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریرشد ۲۵ درصدی قیمت خرما و رطب در یزد

رشد ۲۵ درصدی قیمت خرما و رطب در یزد


رییس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد با اشاره به رشد ۲۵ درصدی قیمت انواع خرما و رطب در آستانه ماه مبارک رمضان، قیمت انواع این اقلام را اعلام کرد.

به گزارش رتبه آنلاین، «سید حسین عقیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ممنوعیت صادرات خرما و رطب، اظهار کرد: هر چند قیمت خرما و رطب بیش از ۲۵ درصد رشد داشته اما به علت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، صادرات این محصول پرمصرف و مغزی ممنوع شده است.

وی در رابطه با قیمت انواع خرما و رطب، تصریح کرد: هر کیلو خرمای زاهدی درجه یک از ۱۴ تا ۱۷ هزار تومان و انواع درجه دو این خرما از ۸ تا ۱۳ هزارتومان عرضه می‌شود.

این مسئول با بیان این که قیمت خرمای بیزو درجه یک از ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان و انواع درجه دو این خرما از ۷ تا ۱۱ هزار تومان است، گفت: خرمای پیاروم درجه یک از ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان و درجه دو پیاروم از ۲۵ تا ۴۴ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی در رابطه با قیمت انواع رطب نیز بیان کرد: رطب مضافتی ۲ ردیفه از ۳۱ تا ۳۵ هزار تومان و رطب مضافتی سهردیفه از ۲۵ تا ۳۱ هزار تومان عرضه می‌شود. انواع دیگر رطب کبکاب از ۲۲ تا ۲۴ هزار تومان و رطب خواصویی در نوع درجه یک با قیمت ۲۳ تا ۳۳ و درجه دو از ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

عقیلی با تاکید بر این که فروشندگان باید خرما را هر چند بسته‌بندی شده، توزین و سپس قیمت آن را اعلام کنند، گفت: فروشندگان عمده و خرده باید درجه ‎ بندی، نوع کالا و قیمت را در معرض دید متقاضیان قرار دهند چرا که در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد با بیان این که مردم باید در خرید خرما و رطب دقت کنند، توصیه کرد که از خرید این کالا از فروشندگان سیار و دوره‌گرد خودداری و تنها از مراکز معتبر و دارای مجوز خرید شود.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید