جمعه 31 فروردین 1403
خانهاخبار روزرشد قیمت در بورس شتاب گرفت

رشد قیمت در بورس شتاب گرفت


نماگر اصلی بورس تهران امروز بار دیگر روند پرشتاب رشد را از سر گرفت و چندین‌بار کانال‌شکنی کرد؛ به طوری که توانست برای اولین‌بار به قله ۳۲۵ هزار واحدی نزدیک شود.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران بار دیگر با شتابی بالا شروع به رشد کرد و توانست با چند بار کانال‌شکنی ۶۴۵۵ واحد رشد کند و به رقم ۳۲۴ هزار و ۷۵۰ واحدی برسد. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۲۰۲۹ واحد افزایش رقم ۹۶ هزار و ۱۹۶ را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور با ۷۲۰۴ واحد رشد عدد ۳۷۶ هزار و ۶۵۹ را تجربه کرد و شاخص بازار اول با ۴۲۱۳ واحد افزایش رقم ۲۳۵ هزار و ۳۰۹ واحدی را پشت سر گذاشت.

شاخص بازار دوم نیز با ۱۵ هزار و ۲۷۰ واحد افزایش تراز ۶۶۳ هزار و ۳۵۳ را تجربه کرد.

شرکت ارتباطات سیار ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان و مخابرات ایران هر کدام به ترتیب ۳۳۹، ۳۲۹ و ۳۱۹ واحد روی رشد شاخص‌های بازار تاثیرگذار بودند، اما اندک نمادهایی نیز همچون پتروشیمی پارس، نفت سپاهان و صنایع پتروشیمی کرمانشاه هر کدام به ترتیب ۱۴۳، ۵۵ و ۳۰ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی حجم معاملات به ۴۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات به رقم ۳۰۹ میلیارد تومان را پشت سر گذاشت بدین ترتیب بار دیگر توانست بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کند.

بانک‌ها، خودرویی‌ها و سیمانی‌ها دیگر گروه‌هایی بودند که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

امروز در بورس تهران ۲۶۰ نماد با رشد قیمت و ۹۲ نماد با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. همچنین در فرابورس ایران ۱۴۱ سهم رشد و ۴۸ سهم افت کردند.

ارزش معاملات بورس تهران در مجموع به ۲۵۴۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۶.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. تعداد معاملات این بازار نیز رقم ۵۳۷ هزار و ۴۹۰ را پشت سر گذاشت.

آیفکس نیز با ۶۳ واحد رشد تا رقم ۴۲۹۹ بالا رفت و ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۲۹۱ میلیارد تومان رسید. این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید