پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزرشد اقتصادی کانادا منفی شد

رشد اقتصادی کانادا منفی شد


با کاهش رشد بخش عمده فروشی و تولید، رشد اقتصادی کانادا در ماه نوامبر به منفی ۰.۱ درصد رسید.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا به نقل از وال استریت ژورنال، دفتر آمار کانادا اعلام کرد حجم کالاها و خدمات تولید شده در کانادا طی ماه نوامبر با منفی ۰.۱ درصد کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۱.۴۷۴ تریلیون دلار رسیده است. این در حالی است که اقتصاد این کشور در ۱۲ ماه منتهی به ماه نوامبر رشد اقتصادی ۱.۷ درصدی را تجربه کرده است.

انتشار گزارش جدید از وضعیت نابسامان اقتصاد کانادا احتمالاً نخواهد توانست بانک مرکزی این کشور را از ثابت نگه داشتن نرخ بهره در سطح کنونی تا نیمه نخست امسال منصرف کند.

بانک مرکزی کانادا در تازه‌ترین نشست خود که ماه گذشته برگزار شد اعلام کرد نرخ بهره را در سطح ۱.۷۵ درصد نگه می‌دارد و به دلیل کاهش بهای نفت، انتظار کاهش رشد اقتصادی کانادا را دارد.

بانک مرکزی کانادا در خصوص نرخ بهره اعلام کرده است که سرعت افزایش نرخ بهره بستگی به چشم‌انداز اقتصاد این کشور خواهد داشت و متمرکز بر قیمت نفت، تجارت جهانی و بازار مسکن در داخل کانادا خواهد بود.

با این حال برخی اقتصاددانان به بانک مرکزی کانادا هشدار داده‌اند برای حفظ تورم در سطح هدف‌گذاری شده، نرخ بهره باید به ۲.۵ تا ۳.۵ درصد در سال جاری افزایش یابد.

بخش عمده فروشی که بزرگ‌ترین محرکه رشد اقتصادی در کانادا به شمار می‌رود در ماه نوامبر با رشد منفی ۱.۱ درصدی مواجه شده است.

رشد بخش تولیدات نیز برای سومین بار در چهار ماه اخیر کاهشی بوده و به منفی ۰.۷ درصد رسیده است.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید