جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیرستگاری بورس در نیمه دوم معاملات/ خودروسازی شاخص را احیا کرد

رستگاری بورس در نیمه دوم معاملات/ خودروسازی شاخص را احیا کرد

رستگاری بورس در نیمه دوم معاملات/ خودروسازی شاخص را احیا کرد

در حالی که در ساعات اصلی فعالیت بازار سرمایه، شاخص روند نزولی در پیش گرفته بود، اما انتقال معامله برخی نمادهای شاخص ساز به ساعات بعد از معاملات، بخشی از کاهش شاخص را جبران کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از مهر، در حالی که معاملات امروز بازار سرمایه به گونه‌ای پیش رفت که شاخص کل بورس در آستانه کاهش ۱۰۰ هزار واحدی از نزدیک ۲ میلیون واحد به لبه ۱.۸ میلیون واحدی بود، اما انتقال بخشی از معاملات بورس به ساعات بعد از بسته شدن بازار که با حضور تعدادی از نمادهای شاخص ساز در حال انجام بود، سبب شد تا بخشی از این کاهش شاخص جبران شده و شاخص به رقم ۱ میلیون و ۹۳۱ هزار واحد برسد.

خودرو با تأثیرگذاری مثبت ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحدی، اصلی ترین بازیگر بازار سرمایه در نیمه دوم معاملات بود. به گونه‌ای که سبب شد تا ارزش سهام این نماد، با رشد ۲۱ درصدی مواجه شود.

علت عدم اعمال دامنه نوسان ۵ درصدی برای این نماد، بازگشایی آن پس از یک دوره توقف نماد به دلیل افشای اطلاعات با درجه اهمیت الف است که بر اساس قوانین نهاد ناظر بازار، دامنه نوسان برای این دسته از نمادها در اولین جلسه معاملاتی پس از بازگشایی نماد اعمال نخواهد شد.

شستا نیز که در نیمه دوم معاملات بورس تهران امکان معامله داشت، تأثیر ۵ هزار واحدی در رشد مثبت شاخص کل داشته و ارزش سهام آن ۴.۹۸ درصد رشد قیمت داشت.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید