شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریرده بندی 25 هتل‌ برتر دنیا

رده بندی 25 هتل‌ برتر دنیا

در جهان هتل‌هایی وجود دارند که از لحاظ سطح کیفی و خدماتی که ارائه می‌کنند، در سطح معمولی و استاندارد هستند و پس از پایان مدت اقامت در آن‌ها، به‌سرعت فراموش خواهند شد، اما در سوی دیگر هم هستند هتل‌هایی که واقعا منحصربه‌فردند و تجربهٔ اقامت در آن‌ها را برای همیشه به خاطر خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم شما را با این هتل‌های منحصربه‌فرد آشنا کنیم. نظرسنجی‌ای در میان تعداد زیادی از مسافران و گردشگران نقاط مختلف جهان انجام گرفته است و بر اساس آن، بهترین هتل های جهان مشخص شده‌اند؛ هتل‌هایی که از لحاظ ارائهٔ خدمات و سبک کاری بی‌رقیب هستند و در آن‌ها می‌توان از امکانات فوق‌العادهٔ بسیاری بهره برد. در ادامهٔ این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ۲۵ مورد از بهترین هتل های جهان و جزئیات بیشتری دربارهٔ هر یک از آن‌ها آشنا کنیم.

۲۵. فینکا کورتسین، مالاگا، اسپانیا

چند کیلومتری که از سواحل مدیترانهٔ اسپانیافاصله بگیریم، به محل یکی از مجلل‌ترین و بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های ساخت‌وساز این کشور می‌رسیم. هتل فینکا کورتسین به عنوان مهم‌ترین ساختمان این پروژه شناخته می‌شود و با ۶۷ اتاق مجزا، زمین گلفی عالی و ویلاهای شخصی‌ای که دارد، به‌عنوان یکی از بهترین هتل های جهان شناخته می‌شود.

فینکا کورتسین- بهترین هتل های جهان

اطراف این هتل سراسر پوشیده از مناظر زیباست و خانه‌های سنتی مزارع اسپانیا الهام‌بخش سبک معماری آن بوده‌اند: خانه‌هایی کم‌ارتفاع با دیوارهایی سفید که سقف آجری دارند و دارای حیاطی هستند که اغلب به سبک ساختمان‌های مورها (عرب‌ها یا مسلمانان که در شمال‌غرب آفریقا زندگی می‌کنند) تزئین شده است. هتل فینکا کورتسین متشکل از سه رستوران، اسپا (به انگلیسی، Spa، به مکانی گفته می‌شود که در آن از آب‌معدنی برای استحمام درمانی استفاده می‌شود و خدماتی مانند ماساژ نیز در آن ارائه می‌شود)، دو استخر در فضای بیرونی، ورزشگاهی با تجهیزات به‌روز و منظره‌ای رو به دریای مدیترانه، حمام ترکی (منظور حمام‌هایی است که به سبک حمام‌های امپراطوری عثمانی ساخته می‌شوند؛ در عصر ویکتوریا بود که ساخت این حمام‌ها در امپراطوری بریتانیا و اروپای غربی رواج پیدا کرد) و اتاق برفی‌ای با سبک معماری فنلاندی است.

۲۴. کاخ رمبا (یا تاج)، جیپور، هند

کاخ رمبا- بهترین هتل های جهان

کاخ رمبا در سال ۱۸۳۵ در جیپور هند ساخته شد و شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید این کاخ، با وجود تمامی حیاط‌های زیبا و ساختمان‌های مجلل، برای ملکهٔ آن زمانِ هندوستان ساخته نشده بود و به دستور او، برای خدمتکار مورد علاقه‌اش ساخته شد. بعدها از ساختمان‌های کاخ به منظور برگزاری مهمانی‌های اشراف و خانواده‌های سلطنتی هند و شکارگاه استفاده شد و در نهایت، بازسازی‌هایی روی آن صورت گرفت و این کاخ که در مرکز ایالت راجستان هند قرار گرفته است، تبدیل به یکی از بهترین هتل های جهان شد. اقامت‌کنندگان این هتل می‌توانند عصر و شب خود را در خیمه‌های برپا شده در فضای سبز کاخ سپری کنند و زیر نور ماه و مشعل‌های روشن‌شده، شاهد منظره‌ای رؤیایی و به‌یادماندنی باشند.

۲۳. میستیک (به انگلیسی Mystique، به معنای اسرارآمیز)، سانتورینی، یونان

میستیک- بهترین هتل های جهان

مشرف بودن هتل میستیک به صخره‌های زیبای دریایی سانتورینی کافی است تا نام آن را در شمار بهترین هتل های جهان قرار بدهد. البته این تنها ویژگی این هتل هجده‌اتاقه نیست و طراحی و ساخت آن هم در حد منظرهٔ زیبای منطقه‌ای است که در آن واقع شده است و با وجود اینکه باید از پله‌های زیادی برای رسیدن به ساختمان‌های اصلی هتل بالا بروید، مطمئن باشید ارزشش را دارد. اتاق‌های مختلف هتل از لحاظ شکل و ساختار با یکدیگر تفاوت دارند (احتمالا به خاطر محدودیت فضای ساخت در میان صخره‌ها) و مستقیما با تراش دادن صخره‌های کنار دریا ساخته شده‌اند. فضای داخلی هتل هم به‌گونه‌ای شکل‌وشمایل غارها را به ذهن متبادر می‌کند (به‌خاطر استفاده از تخته چوب‌های آب‌آورده (منظور چوب‌هایی است که برای مدتی در آب مانده‌اند) و استفاده از سنگ‌های تخم‌مرغ‌شکل برای ساخت میزها و صندلی‌ها).

۲۲. هتل ماتیلدا، سن میگل د آلنده، مکزیک

ماتیلدا- بهترین هتل های جهان

طراحی نمای بیرونی این هتل ۳۲‌اتاقه به‌گونه‌ای است که در نگاه اول ممکن است ساختمانی قدیمی به نظر بیاید، اما کسانی که در این هتل اقامت داشته‌اند و با فضای داخلی آن آشنا هستند، به‌خوبی می‌دانند که این مسئله به هیچ عنوان صحت ندارد. به محض ورود به هتل، با سیستم ویدئویی فوق‌العاده به‌روزی مواجه خواهید شد که بر دیوار قسمت پذیرش هتل نصب شده است. برای دکوراسیون راهروها نیز از آثار هنری معاصر استفاده شده است که ظاهر خوشایندی به هتل داده‌اند. زمانی که وارد اتاق‌تان در هتل می‌شوید، تخت‌خواب سفیدرنگی را مشاهده خواهید کرد که پوشیده از پارچه‌های کتان مصری است و با رنگ خاکستری تزئین شده است. کف و دیوارهٔ سرویس‌های بهداشتی اتاق‌ها هم از جنس سنگ مرمر است. شاید بتوان گفت برجسته‌ترین امکانات هتل که باعث شده‌اند نام آن را در میان بهترین هتل های جهان ببینیم، کافهٔ سرو نوشیدنیِ قرار گرفته بر روی پشت‌بام هتل و استخر بی‌انتهای آن هستند (به استخری گفته می‌شود که لبه‌ای ناپیدا دارد؛ حال این لبه ممکن است در آب دریا یا اقیانوس مخفی شده باشد یا با استفاده از ترفندهای مربوط به طراحی).

۲۱. نورمن تل‌آویو، اسرائیل

نورمن تل‌آویو- بهترین هتل های جهان

نورمن تل‌آویو، هتلی اختصاصی است که مجموعا دارای ۵۰ اتاق است و هر یک از این اتاق‌ها طراحی منحصربه‌فردی دارند. این هتل در محلهٔ شهر سفیدِ تل‌آویو (محله‌ای است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و به‌خاطر معماری مدرن وبرنامه‌ریزی شهریِ پیشرفته شهرت پیدا کرده است)، میان دو مجتمع قدیمی و مشهور این محله، مجتمع‌های شمارهٔ ۲۳ و ۲۵ در خیابان ناچمانی واقع شده است. حدفاصل ساختمان هتل با این دو مجتمع مسکونی باغ معطری از مرکبات است. بر روی پشت‌بام هتل استخری بی‌انتها ساخته شده است. کافهٔ سرو نوشیدنی به سبک معماری دههٔ ۱۹۴۰، اغذیه‌فروشی کوچکی با غذاها و نوشیدنی‌های فرانسوی و نقاط اطراف دریای مدیترانه و رستورانی با غذاهای ژاپنی (که به سبک ساختمان‌های ژاپنی ساخته شده است)، از جمله امکاناتی هستند که باعث شده‌اند نام این هتل در میان بهترین هتل های جهان قرار گرفته باشد.

۲۰. خانهٔ الرمان، کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی

خانهٔ الرمان- بهترین هتل های جهان

با وجود اینکه ۲۶ سال از ساخت و راه‌اندازی این هتل می‌گذرد، هنوز هم آرزوی بیشتر افرادی که وارد کیپ‌تاون می‌شوند، سپری کردن یک یا چند روز در این هتل مجلل و زیبا است.

خانهٔ الرمان تنها چند دقیقه با بهترین سواحل کیپ‌تاون و تله‌کابین کوهستانی مشهور آن فاصله دارد و در عین حال، از خودِ شهر و دیدنی‌ها و غذاهای متنوع آن هم فاصلهٔ چندانی ندارد و از این لحاظ موقعیتی ایده‌آل دارد. این هتل میان کوهستان سرِ شیر (Lion’s Head کوهستانی است در کیپ‌تاون که قلهٔ آن به سر شیر شباهت دارد) و اقیانوس اطلس، در حومهٔ خلیج بانتری واقع شده است و از دور، بیشتر به اقامتگاهی شخصی شباهت دارد تا هتل (اقامتگاه‌ها و ویلاهای زیادی در کنار آن ساخته شده‌اند).

برای این ناحیه (حومهٔ خلیج بانتری) تدابیری در نظر گرفته شده است تا وزش بادها به آن راهی نداشته باشد و به‌علاوه ساختمان‌های آن منظره‌ای زیبا رو به آب دارند. این‌ها ویژگی‌های موقعیت ایده‌آل خانهٔ الرمان است که باعث محبوبیت آن و قرار گرفتنش در میان بهترین هتل های جهان شده است، اما مزایای آن محدود به این ویژگی‌ها نمی‌شود. در این هتل کافهٔ سرو نوشیدنی، رستوران و اسپایی وجود دارد که استفادهٔ انحصاری از آن‌ها در اختیار گروهی بخصوص از اقامت‌کنندگان هتل (برای نمونه کسانی که با دعوت‌نامه وارد هتل شده‌اند) قرار می‌گیرد؛ به این معنا که می‌توانند از نوشیدنی، غذا و دیگر امکانات در فضایی کاملا ایمن و شخصی لذت ببرند.

صاحب این هتل فردی است به نام پال هَریس. او با تمام وجود به کشور زادگاهش، آفریقای جنوبی افتخار می‌کند و برای نشان دادن این مسئله، کلکسیونی چشمگیر از آثار هنری این کشور گردآوری کرده است و برای تزئین نقاط مختلف هتل از آن‌ها استفاده کرده است (این آثار هنری از لحاظ زمانی بازه‌ای از اواخر قرن پیش تا عصر حاضر را در بر می‌گیرند). اگر به همراه یکی از افراد متخصص آثار هنری حاضر در این هتل به بازدید از این آثار بپردازید، اطلاعاتی ارزشمند دربارهٔ پیشینهٔ سیاسی-اجتماعی آفریقای جنوبی به دست خواهید آورد.

نکتهٔ قابل‌توجه دیگر دربارهٔ خانهٔ الرمان باغ‌ یک‌ونیم هکتاری اطراف آن است که انواع گیاه‌ها و میوه‌های بومی منطقه در آن کشت می‌شود و در خوراکی‌ها و غذاهای مختلف سروشده در هتل از آن‌ها استفاده می‌شود. در کنار ساختمان اصلی هتل، دو ویلای شخصی هم در محوطهٔ هتل و در کنارهٔ کوهستان گرانیتی منطقه ساخته شده‌اند که طراحی زیبا و ساده‌ای دارند. از دیگر امکانات هتل می‌توان به اسپای زیبای آن اشاره کرد. فضای داخلی اتاق‌های هتل با استفاده از المان‌های طراحی آفریقایی تزئین شده‌اند و علاوه بر اینکه به این خاطر ظاهری زیبا پیدا کرده‌اند، فضایی آرامش‌بخش و راحت در اختیار اقامت‌کنندگان قرار می‌دهند.

یکی از امکانات منحصربه‌فرد خانهٔ الرمان آشپزخانهٔ قابل دسترس آن است. روند سرو غذا در این آشپزخانه به این صورت است که وارد آن می‌شوید و به سرآشپزها می‌گویید تمایل به خوردن چه نوع غذایی دارید و ظرف چند دقیقه، غذای موردنظرتان را برای شما آماده می‌کنند. میان‌وعده‌هایی هم در این آشپزخانه سرو می‌شوند که می‌توانید به اتاق‌تان ببرید و نوش جان کنید. اگر پس از غروب خورشید به بالکن هتل بروید، منظره‌ای زیبا و چشم‌نواز از اقیانوس اطلس را پیش رو خواهید داشت که شاید بتوان گفت در جهان کم‌نظیر است و به‌راستی خانهٔ الرمان را شایسته لقب یکی از بهترین هتل های جهان می‌کند.

۱۹. مزرعهٔ گیب، انگورونگورو، تانزانیا

مزرعهٔ گیب- بهترین هتل های جهان

مطمئنا اگر به‌خوبی در منطقهٔ حفاظت‌شده و آتش‌فشانی انگورونگورو جست‌وجو کنید، اقامتگاه‌ها و مناطق مجلل‌تری از مزرعهٔ گیب خواهید یافت، اما این مزرعه که توسط برزگران آلمانی در سال ۱۹۲۹ و به‌منظور کاشت قهوه ساخته شده است، با ساختمان زیبایی که در سراشیبی پوشیده از درخت این منطقهٔ آتش‌فشانی دارد، از لحاظ پیشینهٔ تاریخی و تجربهٔ منحصربه‌فردی که برای اقامت‌کنندگانش به همراه دارد، از دیگر اقامتگاه‌های این منطقه برتری دارد.

این مزرعه به‌قدری در میان مردم بومی منطقه محبوب است که برای تهیهٔ غذای مراسم‌های بخصوص و تعطیلات‌شان از محصولات آن استفاده می‌کنند. کلبه‌های دنج و زیبای مزرعه در کنار باغ‌های میوه‌ها و گیاهان استوایی آن خستگی روزها رانندگی در جاده‌های خاکی منتهی به مزرعه را از تن به‌در می‌کند.

۱۸. هتل متروپلِ مونت کارلو، موناکو

هتل متروپل- بهترین هتل های جهان

این هتل زیبا در سال ۱۸۸۶ و در زمینی ساخته شد که پیش از آن متعلق به پاپ، لئون سیزدهم بود. البته تنها پیشینه و اهمیت تاریخی اینجا، زمینی نیست که هتل روی آن ساخته شده است؛ این هتل امکانات منحصربه‌فرد دیگری هم دارد که در ادامه عنوان خواهند شد.

با وجود اینکه ساختمان هتل قدیمی‌ساز است، گذر سال‌ها نتوانسته از زیبایی طراحی آن کم کند. به‌علاوه تالار اصلی هتل دارای سقفی گنبدی‌شکل از جنس شیشه است که زیبایی‌های آن را دوچندان کرده است. تنوع غذاهای سروشده در این هتل هم بسیار زیاد است و اقامت‌کنندگان بسته به ذائقهٔ خود می‌توانند از میان‌شان انتخاب کنند؛ برای نمونه سالن غذاخوری‌ای در باغ هتل وجود دارد که مختص سرو غذاهای ژاپنی است. اسپای هتل هم از دیگر امکانات منحصربه‌فرد آن به شمار می‌رود و شامل حمام ترکی، گرمابه، آب‌نمای یخی و دوش‌های مربوط به عطردرمانی می‌شود که مجموعه‌ای کامل و مجلل را در اختیار اقامت‌کنندگان قرار می‌دهد.

۱۷. خانهٔ بریکِن‌هِد، هرمانوس، آفریقای جنوبی

خانهٔ بریکن‌هد- بهترین هتل های جهان

این ویلای کرم‌رنگِ نسبتا وسیع بر لبهٔ صخره‌ای در هرمانوس ساخته شده است و منظره‌ای منحصربه‌فرد و خیره‌کننده از اقیانوس در معرض دید اقامت‌کنندگانش قرار می‌دهد. این مهم‌ترین ویژگی خانهٔ بریکن‌هد است که باعث شده در لیست بهترین‌‌ هتل های جهان جا داشته باشد. هرمانوس شهری است که به‌خاطر زیبای‌های مناظر طبیعی‌اش شهرت پیدا کرده است و خانهٔ بریکن‌هد، به بهترین شکل ممکن، امکان لذت بردن از این زیبایی‌ها را برای اقامت‌کنندگانش فراهم می‌کند. اگر رهسپار آفریقای جنوبی شدید، حتما از این شهر دوست‌داشتنی هم دیدن کنید. خانهٔ بریکن‌هد در میان اقامتگاه‌ها و هتل‌های این شهر بدون شک بهترین انتخاب خواهد بود.

۱۶. لا رزیدنس، فرانس‌هوک، آفریقای جنوبی

لا رزیدنس- بهترین هتل های جهان

این شهر آفریقای جنوبی مشهور به داشتن مزارع انگور است و برای ساخت هتل لا رزیدنس در آن از هیچ هزینه‌ای دریغ نشده است؛ ارتفاع سقف‌های ساختمان سه‌برابر اندازهٔ معمول است، کف‌پوشی سیاه‌وسفید از جنس مرمر دارد، از لوسترهای بزرگ و مجللی در آن استفاده شده و بالکن‌هایی بسیار عریض دارد. به این‌ها منظرهٔ چشم‌نواز کوهستان را هم باید اضافه کرد و این امکانات و ویژگی‌ها مطمئنا برای قرار دادن لا رزیدنس در میان بهترین هتل های جهان کافی خواهند بود. شانزده سوئیت هتل هم فوق‌العاده مجلل ساخته شده‌اند. برای تزئین آن‌ها از عتیقه‌جات فرانسوی و آسیایی، آثار هنری فوق‌العاده زیبای محلی و فرش‌های ایرانی استفاده شده و هر سوئیت، از لحاظ طراحی و امکانات منحصربه‌فرد است.

علاوه بر این‌ها در این هتل، خلوتگاهی به رنگ‌های صورتی و سبز لیمویی برای استفادهٔ خصوصی خانم‌ها طراحی شده است. همچنین سوئیتی بسیار مجلل و زیبا از مرمر سفید نیز برای زوج‌هایی وجود دارد که ماه‌عسل خود را در این هتل سپری می‌کنند. اقامت‌کنندگان این هتل می‌توانند در طول روز از صرف غذا و میان‌وعده‌ها در هوای آزاد لذت ببرند. مراسم صرف شام، با شمع‌های بسیاری که فضا را روشن می‌کنند، انواع‌واقسام خوراکی‌های متنوع و نوشیدنی‌های محلی، بیشتر به ضیافتی تئاترگونه شباهت پیدا می‌کند.

۱۵. بلموند پالاسیو نازاریناس، کوسکو، پرو

بلموند پالاسیو نازاریناس- بهترین هتل های جهان

از پلازای (پلازا در زبان اسپانایی به‌معنای میدان است و به میدان‌هایی اشاره دارد که محل تجمع مردم و گفت‌وگوست و امکان عبورومرور خودرو در آن‌ها وجود ندارد؛ میدان آزادی تهران و میدان نقش‌جهان اصفهان از پلازاهای مشهور ایران هستند) واقع در مرکز شهر کوسکو که به سمت بالا بروید، وارد پیاده‌رویی سنگ‌فرش‌شده می‌شوید و پس از طی مسافتی کوتاه، به یکی از بهترین هتل های جهان با پیشینهٔ تاریخی غنی می‌رسید.

اگر با دقت به طراحی و تزئین فضای داخلی هتل تمام‌سوئیت (هتل تمام‌سوئیت به هتلی گفته می‌شود که تمام اتاق‌های آن مانند خانه دارای آشپزخانه، اتاق پذیرایی، سرویس بهداشتی و… هستند) بلموند نگاه کنید که در سال ۲۰۱۲ رسما بهره‌برداری از آن آغاز شد، سرنخ‌هایی از پیشینهٔ تاریخی آن خواهید یافت. هنوز هم در جای‌جای ساختمان سنگ‌هایی از زمان امپراطوری اینکاها (امپراطوری اینکاها متشکل از مردم سرخ‌پوست آمریکای جنوبی بود و از جمله کشورهای تحت سلطنت آن‌ها می‌توان به پرو، بولیوی و اکوادور امروزی اشاره کرد؛ این امپراطوری در قرن شانزدهم و با ورود اسپانیایی‌ها به مناطق تحت سلطنت‌شان منحل شد) را می‌توان دید که یادآور دوران استعمار پرو به دست اسپانیایی‌هاست. در قرن هفدهم هم ساختمان اصلی هتل به ویلایی خصوصی تبدیل شده بود و برای تزئین آن قسمت‌هایی را طلاکاری کرده بودند که هنوز آثار بعضی از آن‌ها را می‌توان مشاهده کرد. پس از آن و طی سالیان بعد، در محوطهٔ اصلی هتل، صومعه‌ای ساخته شد. کلیسای بازسازی‌شدهٔ کوچکی به همراه بعضی از دالان‌های ساخته‌شده از ستون و سقف‌های قوسی‌شکل از آن زمان به یادگار مانده است. در حال حاضر اما این هتل با ۵۵ اقامتگاه مجزا و امکاناتی نظیر بالکن‌های خصوصی، باغ‌ها و فضای سبز، آب‌نماهای زیبا و اولین استخر آب‌گرم ساخته شده در کوسکو، جلوه‌ای کاملا متفاوت پیدا کرده است و بازدید از آن تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود. خدمهٔ هتل، در سریع‌ترین زمان ممکن کارهای مربوط به پذیرش و آشنا کردن اقامت‌کنندگان با فضای داخلی سوئیت را انجام می‌دهند و از این لحاظ مشکلی وجود نخواهد داشت.

با وجود اهمیت تاریخی ساختمان و محوطهٔ هتل، از لحاظ تکنولوژی هم کاملا به‌روز است و اقامت‌کنندگان می‌توانند در سوئیت‌هایشان از امکاناتی چون آی‌پد، دستگاه‌های اسپرسو/چای‌ساز و حمام‌های آب‌گرم استفاده کنند. حتی پمپ اکسیژنی در سوئیت‌ها قرار داده شده تا کسانی که در ارتفاعات مشکل تنفسی پیدا می‌کنند، از آن استفاده کنند.

۱۴. سوفیتل لِجِند سانتا کلارا، کارتاخنا، کلمبیا

سوفیتل لِجِند سانتا کلارا- بهترین هتل های جهان

در قرن هفدهم، در محوطهٔ اصلی این هتل صومعه‌ای وجود داشت و نکته‌ای که باعث شده است نام آن را در میان بهترین هتل های جهان ببینیم، استفادهٔ هوشمندانه از المان‌های طراحی گذشته (سقف‌های چوبی روباز و راهروهایی زیبا با سقف‌هایی قوسی‌شکل) در کنار مهارت‌های مدرن معماری است. طراحی فضای داخلی اتاق‌های هتل یا مدرن هستند، یا ‌سبک‌وسیاق ساختمان‌های دوران مستعمراتی کلمبیا در آن‌ها حفظ شده است. اقامت‌کنندگان اتاق‌های مدرن می‌توانند از مشاهدهٔ مناظری از دریای کارائیب و استخر هتل لذت ببرند و این در حالی است که اتاق‌های قدیمی‌تر مناظری رو به محلهٔ اُلد تاون و باغ‌ها و فضای سبز داخلی هتل دارند و استفاده از عتیقه‌جات برای مبلمان این اتاق‌ها ظاهر منحصربه‌فردی به آن‌ها بخشیده است. از دیگر امکانات هتل می‌توان به رستوران ۱۶۲۱ آن اشاره کرد که در محل سابق سالن غذاخوری راهبه‌ها در صومعه ساخته شده و در حال حاضر در آن، غذاهای فرانسوی سرو می‌شود.

۱۳. رُزوود، سن میگل د آلنده، مکزیک

رزوود- بهترین هتل های جهان

هتل رزوود در محوطه‌ای به وسعت سیزده هکتار در مرکز شهر سن میگل د آلندهٔ مکزیک واقع شده و موقعیت ایده‌آل آن از جمله عواملی است که باعث شده نام آن را در میان بهترین هتل های جهان ببینیم. پس از وارد شدن به فضای داخلی هتل و عبور از مسیرهای پوشیده از سنگ آن به استخرهای چندطبقهٔ شنا، کابین‌های دونفرهٔ کنار استخر، پاسیو‌های مسقف و کافهٔ سرو نوشیدنی خواهید رسید که از امکانات منحصربه‌فرد هتل به شمار می‌روند.

هتل رزوود مجموعا متشکل از ۶۷ اتاق مجزا است که جنس کف‌پوش‌شان از چوب‌های مناطق اطراف هتل است و برای مبلمان اتاق‌ها از اسباب‌واثاثیهٔ سبک دوران مستعمراتی مکزیک استفاده شده است.

از دیگر امکانات برجستهٔ هتل می‌توان به اتاق‌های ۱۶۳ متر مربعی آن اشاره کرد که در آن‌ها اقامت‌کنندگان می‌توانند به‌درخواست خودشان از وان‌های پرکف و معطرِ روشن‌شده با نور شمع استفاده کنند.

۱۲. ریتز-کارلتون شانگهای، پودونگ، چین

ریتز-کارلتون- بهترین هتل های جهان

هتل ریتز-کارلتون در طبقات فوقانی مجتمع تجاری ۵۸‌طبقه‌ای در محلهٔ پودونگِ شانگهای واقع شده است و بیشتر به همین خاطر است که نام آن را در میان بهترین هتل های جهان می‌بینیم. موقعیت ایده‌آل هتل در مرکز تجاری شهر، امکان دسترسی اقامت‌کنندگان به بهترین فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری شهر را فراهم می‌کند (ایستگاه مترو هم نزدیک ساختمان هتل وجود دارد). به‌علاوه برج مشهور مروارید شرقی که در شانگهای قرار دارد، به هتل نزدیک است (پیاده هم می‌توان به محل برج رفت). همان‌گونه که احتمالا قادر به تصورش خواهید بود، قرار گرفتن اتاق‌های بزرگ و لوکس هتل در آن ارتفاع، منظرهٔ زیبایی از شهر و نقاط دورتری نظیر رودخانهٔ هوآنگ‌پو در معرض دید اقامت‌کنندگان قرار می‌دهد.

۱۱. آبادیا رِتوئِرتا له‌دومِیْن، وایادولید، اسپانیا

آبادیا رتوئرتا له‌دومین- بهترین هتل های جهان

با خارج شدن از سمت شمالی شهر مادرید و دو ساعت رانندگی، به این هتل فوق‌العاده زیبا می‌رسید که اطراف آن سراسر پوشیده از مزارع انگور است. ساختمان اصلی این هتل در قرن دوازدهم احداث شد و در آن زمان به‌عنوان صومعه مورد استفاده قرار می‌گرفت. با توجه به معماری آن می‌توان مشاهده کرد که ابتدا به سبک بناهای روم باستان ساخته شد و بعدها حال‌وهوای معماری باروک را به خود گرفت. سقف‌های قوسی‌شکل، دیوارهای ضخیم سنگی و راهروی پوشیده‌ای دنج و ساکت (راهروهایی که در صومعه‌های قدیم دور باغ‌های مربع‌شکل کشیده می‌شد و برای عبادت در آن قدم می‌زدند) از جمله ویژگی‌های ساختمان فعلی هتل هستند که قرون وسطی را به ذهن می‌آورند (به‌گونه‌ای خوب و چشم‌نواز).

البته در این ساختمان جدید دیگر خبری از اتاق‌های بادگیر (منظور اتاق‌هایی است که باد به آن‌ها راه دارد و سرد می‌شوند)، پرده‌های رنگ‌ورورفته و شومینه‌های دیواری قدیم نیست. به‌جای آن‌ها از مبلمان کاملا به‌روز استفاده شده است که بیشتر از چوب‌هایی با رنگ‌های گرم ساخته شده‌اند. از دیگر امکانات هتل می‌توان به پنجره‌های مرتفع و رستورانی اشاره کرد که دارای یک ستارهٔ میشلن است (نوعی جایزه است که به رستوران‌های با کیفیت بالا اعطا می‌شود و هر رستوران بسته به کیفیت غذایش ممکن است یک، دو یا سه ستارهٔ میشلن دریافت کند) و همگی در کنار هم باعث شده‌اند تا نام آن را در میان بهترین هتل های جهان ببینیم.

۱۰. کاپلا سنگاپور

کاپلا- بهترین هتل های جهان

نورمن فاستر، معمار مشهور بریتانایی، وظیفهٔ طراحی این هتلِ واقع‌شده در جزیرهٔ سنتوزا را به‌عهده داشته است. بخشی از هتل در میان ساختمان‌های دوران مستعمراتی (سنگاپور میان سال‌های ۱۸۲۴ تا ۱۹۶۳ مستعمرهٔ امپراتوری بریتانیا بود) سنگاپور جای گرفته است. تیر‌های چراغ، قالیچه‌ها و صندوقچه‌های سبک رایج در قرن بیستم که برای تزئین لابی هتل استفاده شده‌اند، حال‌وهوایی قدیمی و چشم‌نواز به آن بخشیده‌اند.

با ورود به این هتل فوق‌العاده می‌توانید به‌کلی نظاره‌گر جنبه‌ای دیگر از سنگاپور باشید و برای مدتی هرچند کوتاه، از همهمه و شلوغیِ مراکز تجاری و فروشگاه‌های این شهر رهایی پیدا کنید. این هتل یکی از گران‌قیمت‌ترین‌ها در سنگاپور است.

۹. آسیِندا د سن آنتونیو، کومالا، مکزیک

آسیندا د سن آنتونیو- بهترین هتل های جهان

فرض کنید وسط حیاط دوطبقه‌ای ایستاده‌اید که کف آن کاشی‌کاری شده و گیاه‌های کاشته‌شده در گلدان‌های اطراف حیاط تا گذرگاه‌های قوسی‌شکل اطراف حیاط قد کشیده‌اند و از تضاد رنگ سبز زمردی گیاه‌ها با رنگ صورتی دیوارها منظره‌ای چشم‌نواز و زیبا پدید آمده باشد. این منظره‌ای است که در فضای داخلی یکی از بهترین هتل های جهان در کومالای مکزیک می‌بینید. بیرون از هتل آسیِندا د سن آنتونیو هم منظره‌ای بسیار زیبا انتظار شما را می‌کشد؛ هتل وسط منطقهٔ حفاظت‌شده‌ای طبیعی به وسعت ۵۰۰۰ هکتار در دامنهٔ کوه آتش‌فشانی کولیما واقع شده و از لحاظ طراحی و ساخت، شبیه به اقامتگاه باشکوه و مجللی شده است که در وسط ناکجاآباد ساخته باشند.

۸. بائر او لک، زوریخ، سوئیس

بائر او لک- بهترین هتل های جهان

بائر او لک در سال ۱۸۴۴ ساخته و به بهره‌برداری رسید. از آن زمان تا کنون یک خانواده آن را اداره می‌کند. این هتل میزبان افراد سرشناسی چون خوآن میرو (نقاش، مجسمه‌ساز و سفالگر مشهور اسپانیایی) و پلاسیدو دومینگو (خوانندهٔ اپرای مشهور اسپانیایی) بوده است.

ساختمان هتل در باغی نزدیک به مرکز فروش خیابان پنجم زوریخ سوئیس واقع شده و منظره‌ای رو به دریاچهٔ زوریخ و رشته‌کوه‌های آلپ دارد، اما منظرهٔ زیبای هتل محدود به این دو نمی‌شود؛ فضای داخلی هتل هم به همان اندازه زیباست. طراحی فضای داخلی ترکیبی زیبا از سبک‌های معماری و هنری مختلف رایج در فرانسهٔ بین قرن‌های هجده تا اوایل قرن بیستم است و از رنگ‌های قرمز، ارغوانی و سبزآبی برای تزئین قسمت‌های مختلف استفاده شده است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هتل اتاق‌هایی است که بالکنی روی آب دارند (البته تعداد این اتاق‌ها زیاد نیست و هر کسی شانس اقامت در آن‌ها را پیدا نخواهد کرد). از دیگر امکانات هتل می‌توان به دو رستوران آن اشاره کرد. اولی رستورانی زیبا و به‌روز است که غذاهای مدیترانه‌ای در آن سرو می‌شود و دیگری رستورانی سرباز است که می‌توان در شب‌های گرم‌تر تابستان از صرف نوشیدنی‌های خنک در آن لذت برد. گزینهٔ دیگر هم صرف غذا در آلاچیق‌های شخصی کنار دریاست (البته اگر با پرداخت هزینهٔ آن مشکلی نداشته باشید).

۷. هتل و اسپای توئِلو آپوستلز (به انگلیسی Twelve Apostles، دوازده یار مسیح یا حواریون)، کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی

توئلو آپوستلز- بهترین هتل های جهان

جادهٔ ساحلی میان خلیجِ بِی و ساحلِ لندودنوی کیپ‌تاون جزء مناطق حفاظت‌شده است، بنابراین یک سمت آن کوهستان‌ها و بوته‌ها و گیاهان مختلف روییده بر آن‌هاست و در سمت دیگر تا چشم کار می‌کند، آبیِ اقیانوس اطلس است. این منظره ادامه پیدا می‌کند تا به پیچی در جاده می‌رسید و اولین نما از یکی از بهترین هتل های جهان پدیدار می‌شود. نام این هتل از روی رشته‌کوه‌هایی به همین نام گرفته شده است که در نزدیک ساحل منطقه کشیده شده‌اند. ساختمان هتل در دامنهٔ کوه ساخته شده و متشکل از اتاق‌هایی پرزرق‌وبرق و زیباست که یا منظره‌ای رو به کوهستان دارند یا رو به اقیانوس.

۶. سویران، لاکچری کالکشن هتل، کیوتو، ژاپن

سویران- بهترین هتل های جهان

این هتل در بخش غربی کیوتو، در منطقهٔ آراشیاما (منطقه‌ای که طی سال‌های گذشته محل سکونت قشر مرفه‌تر جامعهٔ ژاپنی و نجیب‌زادگان بوده است) و روی رودخانهٔ کاتسورا واقع شده است؛ رودخانه‌ای که با رنگ سبز یشمیِ زیبا اطراف هتل را احاطه کرده و ظاهر زیبایی به آن بخشیده است.

عامل مهم دیگری که باعث شده نام این هتل را در میان بهترین هتل های جهان ببینیم، طراحی فضای داخلی آن است که به اندازهٔ بیرون آن زیباست. ساختمان‌های اصلی هتل که در حال حاضر لابی و رستوران‌های هتل در آن‌ها واقع شده‌اند، دورتادور باغ‌های ژاپنی‌ای قرار گرفته‌اند که با دقت و سلیقه طراحی شده‌اند. با عبور از آن‌ها به پیاده‌روهای پوشیده از سنگ‌ریزه‌ای می‌رسیم که منتهی به ساختمان‌های کم‌ارتفاعی می‌شوند؛ اتاق‌های هتل در همین ساختمان‌ها قرار گرفته‌اند. اولین باری که وارد هتل می‌شوید، خدمهٔ هتل با لباس‌های سنتی ژاپنی (یوکاتا، نوعی شنل) به تن، با حولهٔ داغ و چای از شما پذیرایی می‌کنند و عده‌ای دیگر وسایل و چمدان‌های شما را به اتاق‌تان منتقل می‌کنند. در این حین، شما می‌توانید از مشاهدهٔ منظرهٔ زیبای اطراف هتل و آبِ روان آن لذت ببرید.

۵. رویال منصور، مراکش، مراکش

رویال منصور- بهترین هتل های جهان

مراکش یکی از شهرهای بزرگ کشور مراکش است که با نام شهر سرخ هم شناخته می‌شود. بیش از سه سال زمان صرف ساخت این هتل مجلل شده است و در این مدت، از مهارت ۱۲۰۰ استاد برای ساخت و طراحی فضای داخلی هتل بهره گرفته شد. تمامی جزئیات ساختمان هتل تنها برای جلب بیشتر رضایت اقامت‌کنندگان و لذت بردن آن‌ها بوده است.

مجموعا ۵۳ ویلای سه‌طبقهٔ مجزا در هتل وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای حیاط‌خلوتی کوچک است (سایبانی هم در این حیاط‌خلوت وجود دارد که در صورت بارش باران به‌شکل خودکار باز می‌شود)؛ هر ویلا اتاق نشیمنی بسیار زیبا و اتاق‌خوابی مجلل دارد که دیوارهای آن پوشیده از حریر است. به این‌ها ایوان شخصی واقع‌شده روی پشت‌بام ویلا به همراه شومینه و استخر آب‌گرم را هم باید اضافه کرد.

خدمت‌رسانی به اقامت‌کنندگان هتل هم در ۲۴ ساعت شبانه‌روز انجام می‌گیرد. از دیگر امکانات هتل می‌توان به اسپا و دو رستوران فوق‌العادهٔ آن اشاره کرد (در یکی غذای مراکشی سرو می‌شود و در دیگری غذای فرانسوی؛ یانیک آلنو، سرآشپز معروف فرانسوی وظیفهٔ نظارت بر این رستوران‌ها را به عهده دارد).

۴. قصر فلک‌نما، حیدرآباد، هند

قصر فلک‌نما- بهترین هتل های جهان

محوطهٔ این هتل در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار بر فراز تپه‌ای در حیدرآباد (هند) گسترده شده است و اولین بازدید از آن تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود، چراکه خودروی سواری جلوتر از دروازهٔ ورودی اصلی هتل نمی‌تواند برود و مهمانان هتل مسیر باقی‌مانده تا پذیرش هتل را با استفاده از خودروهای مخصوص زمین گلف طی می‌کنند (مهمانان ویژه می‌توانند این مسیر را با کالسکه‌ای طی کنند که به وسیلهٔ اسب کشیده می‌شود).

به‌جای پذیرش اولیه معمول در بیشتر هتل‌های جهان، در قصر فلک‌نما فردی با لباس رسمی و سلام نظامی از مهمانان استقبال می‌کند و آن‌ها را به سمت فضای داخلی قصر هدایت می‌کند. ادامهٔ مسیر هم به همین اندازه جالب‌توجه و خاص است. طراحی اتاق‌های اصلی پذیرش با استفاده از وسایلی به سبک وسایل اواخر دورهٔ ویکتوریا (به دورهٔ سلطنت ملکه ویکتوریا بین سال‌های ۱۸۳۷ تا ۱۹۰۱ بر بریتانیا گفته می‌شود) به آن ظاهری موزه‌مانند بخشیده است. پس از مشاهدهٔ وسایل ساخته شده از چوب‌های براق و چرم، به باغی می‌رسیم که سراسر پوشیده از درخت و آب‌نماهای زیباست. این باغ حدفاصل میان دو ساختمان اصلی هتل است که شامل بیشتر اتاق‌های هتل (از مجموع ۶۰ اتاق) می‌شود.

۳. کومو اوما پوناخا، بوتان

کومو اوما پوناخا- بهترین هتل های جهان

پس از طی مسافتی نسبتا طولانی در درهٔ پوناخا به یکی از بهترین هتل های جهان می‌رسید که در اطراف رودخانهٔ موچو در ناحیهٔ مرکزی بوتان ساخته شده است. مهمانان این هتل می‌توانند یکی از یازده اتاق آن را برای اقامت انتخاب کنند. آن‌ها مناظر زیبایی از زمین‌های برنج‌کاری‌شده، معبد خامسوم یولی و قله‌های پوشیده از برف هیمالیا پیش چشم خواهند داشت. بهترین منظرهٔ هتل را در رستوران آن می‌توان مشاهده کرد؛ رستورانی که «بخاری» نام دارد (در بوتان هم به وسیلهٔ گرم‌کننده خود بخاری می‌گویند؛ نام رستوران از آن گرفته شده است). غذاهای سروشده در رستوران با استفاده از مواد اولیهٔ طبیعی مزارع اطراف تهیه می‌شوند. برنج قرمز، آرد گندم سیاه، سرکه سیب و پنیر طبیعی محلی از جملهٔ این مواد اولیه هستند.

۲. کارتزیان، پوئبلا، مکزیک

کارتزیان- بهترین هتل های جهان

رتبهٔ دوم در لیست بهترین هتل های جهان به این اقامتگاه فوق‌العاده لوکس و زیبا تعلق می‌گیرد که در ساختمان کارخانهٔ سرامیک‌سازی‌ای قدیمی در دل شهر پوئبلا ساخته شده است. مناطق اطراف هتل متشکل از خانه‌های بازمانده از دوران مستعمراتی مکزیک (از قرن پانزدهم تا اوایل قرن نوزدهم مکزیک مستعمرهٔ اسپانیا بود.) و مغازه‌های برِ خیابان است. ساختمان قدیمی کارخانه با سلیقه و مهارتی مثال‌زدنی بازسازی شده و به هتل لوکس امروزی تبدیل شده است.

طراحان هتل به‌خوبی می‌دانسته‌اند کدام قسمت‌ها را باید به‌کلی بازسازی کنند و در کدام قسمت‌ها، طراحی قدیمی ساختمان را حفظ کنند. برای نمونه ساختمانی فرعی در محوطهٔ هتل وجود دارد که در دیوارهای آن از کاشی‌های سرامیکی کارخانهٔ قدیمی استفاده شده است (نقاشی‌های روی این کاشی‌ها کار دست است) و کسانی که از استخر روی پشت‌بام هتل استفاده می‌کنند، منظره‌ای از آن پیش چشم خواهند داشت.

۱. لامامونیا، مراکش، مراکش

لامامونیا- بهترین هتل های جهان

در نهایت می‌رسیم به هتلی که در لیست بهترین هتل های جهان و به رأی گردشگران و مسافران نقاط مختلف جهان رتبهٔ اول را به خود اختصاص داده است: لامامونیا در مراکش. کمتر هتلی را می‌توان یافت که تا این حد با محیط اطرافش هماهنگ باشد.

اگر شبی از شب‌های اقامت خود در مراکش را در اتاق‌های مهمان هتل با کاشی‌کاری‌های زیبای آن سپری نکنید، مطمئنا بخش اصلی زیبایی‌های این شهر را از دست داده‌اید. از دیوارهای قرمزرنگ مدینه، پایتخت اسلامی مراکش که عبور کنید، به این هتل زیبا می‌رسید. در جای‌جای هتل می‌توان درخت‌های نخل، باغ، فضای سبز و آب‌نماهایی را دید که با دقت و سلیقه طراحی شده‌اند و جلوهٔ بسیار زیبایی به آن بخشیده‌اند.

دیگر جلوهٔ منحصربه‌فرد هتل به‌خاطر استفاده از پارچه‌های حریر و مخمل تیره برای تزئین فضای داخلی لابی آن است. تمامی زیبایی‌های مراکش در این مکان فوق‌العاده یک‌جا جمع شده است. در فضای داخلی هتل، حمام ترکی‌ای وجود دارد که با استفاده از موزائیک‌هایی به رنگ‌های آبی، قرمز و سبز تیره به‌زیبایی طراحی شده است و در آن خدمات درمانی‌ای با پوشاندن کامل بدن در خاک رس ارائه می‌شود.

از حمام ترکی هتل که بگذریم، به استخر بزرگ و مجلل آن می‌رسیم؛ جایی که تعداد زیادی از خدمهٔ هتل در اطرافش قرار گرفته‌اند و با سرعت زیادی میان مهمانان انگلیسی و فرانسوی‌زبان حرکت می‌کنند و سفارش‌های آن‌ها را برای‌شان می‌برند. مدتی است حضور مهمانان روس و ترک‌زبان هم در این هتل رایج شده که بیشترِ طول روز در کنار استخر استراحت می‌کنند و از صرف نوشیدنی‌های مراکشی لذت می‌برند.

نکتهٔ جالب دربارهٔ خدمهٔ هتل، تسلط‌شان به زبان‌های مختلف است و در برقراری ارتباط با این مهمانان مشکلی پیدا نمی‌کنند. طراحی و تزئین اتاق‌های هتل هم بسیار زیباست. هر اتاق‌خواب دارای بالکن و سرویس بهداشتی مجزاست و در طراحی بعضی از قسمت‌ها (مثلا ورودی بالکن) از سبک معماری ساختمان‌های مورها (اعراب شمال‌غرب آفریقا) پیروی شده است. در سرویس‌های بهداشتی هم از آینه‌هایی با قاب‌های طلایی استفاده شده و کاشی‌ها را متناسب با آینه‌ها انتخاب کرده‌اند. تمامی این زیبایی و امکانات با نوای اذانی همراه می‌شود که ساعت پنج صبح از مسجد نزدیک به هتل به‌گوش می‌رسد و به‌قدری آرام و گوش‌نواز است که انگار فضا را از رایحهٔ گل‌های یاسمن پر می‌کند.

منبعcntraveler
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید