پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیرده بندی صادرکنندگان بزرگ کفش چرم دنیا

رده بندی صادرکنندگان بزرگ کفش چرم دنیا

یکی از محصولات صادراتی در دنیا  انواع کفش‌های چرمی است. در سال ۲۰۱۶ میلادی ارزش صادراتی کفش‌های چرمی در دنیا برابر با ۵۰.۵ میلیارد دلار امریکا بود که نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی ۱.۱ درصد کاهش یافت . در سال ۲۰۱۲ میلادی ارزش صادرات کفش‌های چرمی در دنیا برابر با ۵۱ میلیارد دلار بود .آمار نشان می‌دهد ظرف سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ میلادی صادرات کفش‌های چرمی در دنیا ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سایت ورلد اکسپورت، در میان قاره‌های دنیا، کشورهای آسیایی بالاترین  ارزش صادرات کفش‌های چرمی را به خود اختصاص داده‌اند. در سال ۲۰۱۶ میلادی ارزش صادراتی کفش‌های چرمی از قاره آسیا برابر با ۲۴.۵ میلیارد دلار بود که ۴۸.۵ درصد ازکل ارزش صادرات کفش‌های چرمی صادراتی در دنیا است.در این سال ارزش صادرات کفش‌های چرمی از اروپا برابر با ۲۳.۵ میلیارد دلار بود  که ۴۶.۶ درصد از کل صادرات دنیا را تشکیل می‌داد. امریکای شمالی تنها ۱.۹ درصد از  این بازار و کشورهای اروپایی ۱ درصد از کل بازار را داشتند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی،چین بزرگترین صادرکننده کفش چرمی در دنیا بود.در این سال ارزش صادرات کفش چرمی در این کشور برابر با ۹.۱ میلیارد دلار بود و ۱۸ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده بود. ایتالیا دومین صادرکننده کفش چرمی در دنیا است که ارزش صادرات کفش  چرمی از آن کشور برابر با ۷.۶  میلیارد دلار بوده است . سهم ایتالیا در این بازار برابر با ۱۵ درصد اعلام شده است. کشورهای ویتنام و آلمان و اندونزی در این رده بندی جایگاه سوم تا پنجم را دارند .

در سال ۲۰۱۶هند ششمین کشور صادرکننده کفش چرمی در دنیا است و ارزش صادرات این کشور برابر با ۱.۹ میلیارد دلار است.  سهم هند از بازار کفش های چرمی صادراتی در دنیا برابر با ۳.۷ درصد بود.بریتانیا سیزدهمین کشور بزرگ صادر کننده کفش چرمی در دنیا است و ۲.۴ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است و فرانسه با داشتن  سهم ۳.۳ درصدی از این بازار جایگاه یازده را به خود اختصاص داد.

بزرگترین صادرکنندگان کفش چرمی در دنیا
رتبهنام کشورارزش صادرات

(میلیارد دلار)

سهم به کل‌ارزش‌صادرات کفش‌‌چرمی در دنیا (درصد)
۱چین۹.۱۱۸
۲ایتالیا۶.۵۱۵
۳ویتنام۵.۹۱۱.۸
۴آلمان۲.۶۵.۲
۵اندونزی۲.۳۴.۵
۶هند۱.۹۳.۷
۷پرتقال۱.۹۳.۷
۸هنگ کنگ۱.۸۳.۶
۹بلژیک۱.۷۳.۵
۱۰اسپانیا۱.۷۳.۴
۱۱فرانسه۱.۷۳.۳
۱۲هلند۱.۳۲.۶
۱۳بریتانیا۱.۲۲.۴
۱۴کامبوج۷۰۵.۷ میلیون دلار۱.۴
۱۵رومانی۶۹۲.۲ میلیون دلار۱.۴
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید