جمعه 31 فروردین 1403
خانهصنعتگردشگریرده بندی برترین مکان‌های گردشگری مسکو

رده بندی برترین مکان‌های گردشگری مسکو

مسکو که برخی هم آن را ماسکو می خوانند یکی از پر جمعیت ترین شهرهای روسیه است که به مرکزیت این کشور شناخته می شود. این شهر زیبا در حالی که بیش از ۱۱ و نیم میلیون جمعیت دارد به عنوان مهم ترین شهر و به صورت مرکز سیاسی، اقتصای مذهبی و تاریخی و مالی و علمی آموزشی روسیه به حساب می آید. در اروپا این مسکو است که عنوان پرجمعیت ترین شهر در این قاره به دوش می کشد و از طرفی به عنوان ششمین شهر پرجمعیت دنیا لقب گرفته است.

شاید یکی از علل نامگذاری این شهر، رودخانه ای باشد که به همین نام در حال جوش و خروش است. یکی از مراکز دیدنی در این شهر، قلعه ای باستانی به نام کاخ کرملین است که شهرت خاصی در روسیه و برای گردشگران دارد. جالب است بدانید که رئیس جمهور روسیه و قوه ی اجراییه ی این کشور در این کاخ سکونت دارند و زندگی می کنند. خطوط عبور و مرور مرزی و غیر مرزی در این کشور و شهر، شامل ۴ فرودگاه است که به همراه ۹ مترو و ایستگاه راه آهن توریست ها را بین کشورهای مختلف جابجا می کند.

ir3390-5ir3390-7

توکیو بزرگترین ایستگاه متروی دنیا است که البته بعد از آن در رتبه ی دوم این مسکو است که متروی ان با بیش از ۱۸۵ ایستگاه، بیشترین مسافر ها را جابجا می کند.

رتبه ی کلان شهری مسکو در میان شهرهای مختلف از جهت آموزشی علمی نیز بسیار حائز اهمیت است. از نظر امکانات ورزشی مسکو نیز بسیار خوب عمل کرده و در زمره ی شهرهایی بکار می رود که به ورزش اهمیت می دهند از این رو از جهت ورزشی نیز در جایگاه قابل اهمیتی در دنیا قرار دارد.

در این شهر بزرگترین واگن های حمل و نقل تولید می شوند.

برای اینکه آشنایی بیشتری با جاذبه های گردشگری مسکو پیدا کنید، ما امروز در گردشگرها، به بررسی لیستی بلند بالا از مهم ترین مراکز توریستی مسکو پرداخته ایم. با ما همراه باشید:

Red Square – میدان سرخ

اگر در مسکو به دنبال بزرگترین و مرکزی ترین میدان باشید قطعا میدان سرخ را به شما نشان می دهند. باید بدانید که خیابان های اصلی منهی به بزرگراه ها در این شهر نهایتا به این میدان ختم می شوند. این میدان اگر چه حامل وقایع تاریخی زیادی است هم به عنوان قلب روسیه و هم قلب مسکو شتاخته می شود.

ir3390

Moscow Kremlin – کاخ های کرملین

کرملین به زبان روسی به معنی قلعه ها و دژ های فراوان می باشد که همانطور که قبلا گفته شد محل زندگی رئیس جمهور این کشور می باشد. در این مکان دیدنی، ۵ کاه و ۴ کلیسای بزرگ و جامع قرار دارد که دیوار بزرگ کرملین آن را محاصره کرده است. این مکان که در قرن ۱۹ زمان گذاری شده است به عنوان مکانی ۷۰۰ اطاقی شناخته اشده است. اگر می خواهید به دیدار کاخ کرملین بروید فراموش نکنید که برای ۵ شنبه ها برنامه ریزی نکنید و با خودتان دوربین نبرید چرا که عکاسی از داخل آن ممنوع می باشد.

ir3390-1

Cathedral of St.Basil – کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل نماد جاذبه های گردشگری روسیه است. همان گنبد های رنگی و زیبا که در شب های تاریک به زیبای می درخشد درست مکان کلیسای سنت باسیل را به شما نشان می دهد. زمانی که در قرن ۱۶ روسی ها در مقابل لهستانی ها به پیروزی رسیدند این کلیسای بزرگ به عنوان یک نماد زیبا از پیروزی ساخته شد. در مسکو سنت باسیل را به عنوان سمبل این شهر می شناسند که در آن از هنر و معماری ارتدوکس استفاده شده است.

st-basils-cathedral-history

  Moscow Metro – متروی مسکو

همانطور که گفته شد مسکو از نظر مترو تقریبا حرف اول را می زند، با این حساب، متروی مسکو نیز باید یکی از آثار دیدنی در این شهر باشد. گالری هنری که در قالب این مترو شناخته شده است، بسیار دیدنی است. متروی زیر زمینی این شهر که در سال ۱۹۳۰ ساخته شده است، و ایستگاه های ان با عنوانی به نام کاخ های مردم ایجاد شده است. جالب است که کمی محو معماری های این مترو شوید. در این مکان می توانید نقش های برجسته ، حاشیه های زینتی ، سنگ های مرمر ، مجمسه های برنز ، شیشه های رنگی و موزاییک های زیبایی که در ساخت آن بکار رفته است دیدن کنید. در واقع کمی از شمای مد روم شرقی در این مکان بهره برده شده است.

ir3390-3

Tretyakov Gallery – گالری ترتیاکوف

اگر به دنبال یک موزه ی تاریخی هنری در مسکو هستید باید سری به گالری یا موزه ترتیاکوف بزنید. در واقع در سال ۱۸۵۱ فردی به نام پاول میخایلوویچ ترتیاکوف که بازرگانی روسی بود، با جمع آوری این گالری در طول سال ها توانست این اثر تاریخی و هنری را به نام خود ثبت کند.

ir3390-4

Zero Kilometer Moscow – کیلومتر صفر مسکو

کیلومتر صفر مکانی در اغلب کشورها در پایتخت هاست که از طریق آن فاصله ی دیگر کشور ها را با کشور مورد نظر می سنجند اما دست قضا بر این شده که در روسیه و مسکو این مکان به جاذبه ای گردشگری تبدیل شود. مردمی که از این مکان دیدن می کنند عقیده های جالبی دارند. توریست ها به این مکان می ایند و روی حلقه ی برنزی منتسب به آن می ایستند و آرزو می کنند و سکه ای از سمت شانه ی خود پرتاب می کنند. اگر سکه بر روی این دایره برنزی بیفتد خوشحال می شوند که آرزویشان برآورده می شود. اگر می خواهید به مکان این جاذبه بروید باید به روبروی کلیسای ایبریان بروید و در فاصله ی کمی که از میدان سرخ وجود دارد، از این مکان دیدن کنید.

ir3390-5

Bolshoi Theatre – تئاتر بولشوی

اگر به هنرهای نمایشی روسی علاقه دارید و کمی در مورد آن ها مخصوصا از نوع قدیمی شان مطالعه کرده اید باید برای تئاتر بولشوی وقت بگذارید. این تئاتر که از نوع قدیمی و تاریخی تئاترهای روسی می باشد، محل اجرای اپرا و باله می باشد.

ir3390-6

Manege Square – میدان مانژ

در پایین شهر مسکو نیز جاذبه هایی وجود دارد که شما می توانید آن ها را ببینید. مثلا میدان مانژ یکی از جاذبه های پایین شهری روسیه و مسکو است. این مکان از طریق خیابانی به نام Tverskaya  به میدان سرخ می رسد. اگر به این مکان بیایید می توانید از طریق آن جاذبه های گردشگری بسیاری دیگر نیز مشاهده کنید که از جمله آن ها می توان به موزه تاریخی مسکو و باغ اسکندر ( الکساندر گاردن ) در جنوب ، مسکو مانژ در غرب آن و دانشگاه مسکو در شمال این مکان تاریخی اشاره کرد.

ir3390-7

Arbat street – خیابان آربات

خیابان های قدیمی شهرها همیشه محل رفت و آمد توریست هاست. خیابان آربات مسکو نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما می توانید این خیابان را به عنوان قدیمی ترین خیابان مرکز روسیه بشناسید و ببینید. در این خیابان انواع و اقسام فروشگاه های منتسب به هنر تصویری و موسیقیایی قرار دارد. بسیاری از توریست ها برای خرید سوغاتی به این مکان می آیند  و توصیه می کنیم که شما هم سری به آن جا بزنید.

ir3390-8

آسمان نمای مسکو – Moscow Planetarium

برخی از شهر ها دارای مکانی به نام آسمان نما و یا افلاک نما هستند. جالب است بدانید که بزرگترین افلاک نمای دنیا در مسکو قرار دارد که البته طی دو سال در سال های ۱۹۲۷ تا ۱۹۲۹ ساخته شده است و به همین دلیل از نظر قدمت نیز قدیمی ترین آسمان نمای دنیا نام گرفته است.

این مکان گردشگری در تمام روزها، از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب پذیرای توریست هاست. علاقمندان به علم نجوم به وفور در این جا دیده می شوند اما فراموش نکنید در اغلب اوقات در روز های سه شنبه این مکان برای پذیرش توریست ها، محدودیت دارد

ir3390-9

Changing Of The Guards Ceremony – مراسم تعویض نگهبان

کاخ کرملین و میدان سرخ دو بنای بسیار مهم در این شهر هستند. این دو مکان چنان اهمیت دارد که برای تعویض نگهبان هایش، باید مراسم گرفته شود. هر سال درست در ماه های آورین تا اکتبر، ۲۰ بار نگهبان های این مکان ها تعویض می شوند که این تعویض ها طی مراسم ها و جشن هایی صورت می گیرد.

ir3390-11

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید